chris-yang-H73k0IUQbn0-unsplash

Sve više turista želi putovati održivo, zato je u planu 20 novih linija, jedna i za Hrvatsku!

GREEN_300_listici_sredina

Zbogom avionima?

Modernizirat će se vlakovi na razinu prve klase što podrazumijeva uvođenje kupea s odijeljenim tuševima i sanitarnim čvorom.

Kako sve više raste interes za održiva putovanja, brojne europske države ulažu ogroman novac u modernizaciju željezničke infrastrukture . To bi trebalo omogućiti brže veze vlakom nego li do sada.

Kako navodi Euronews, samo u 2023. i 2024. godini u planu je otvaranje ili modernizacija dvadesetak konekcija, a na popisu se našla i jedna veza prema Zagrebu.

Podsjetimo, nakon bicikla, vlak je drugo najodrživije prijevozno sredstvo. Ostavlja znatno manji ugljični otisak od letenja.
Na popisu zemalja koje ulažu u željezničku infrastrukturu su: Belgija, Francuska, Austrija, Njemačka, Italija, Portugal Nizozemska, Španjolska, Slovenija, Švedska, Ujedinjeno Kraljevstvo te Češka, prenosi Jutarnji.

20 novih linija 

Posebno oduševljenje izazvala je najava produljenja linije prema Milanu do Genove i La Spezije odakle je dalje vlakovima moguće doći do Cinque Terre, Nice i Monaca.

Osim toga, modernizirat će se vlakovi na razinu prve klase što podrazumijeva uvođenje kupea s odijeljenim tuševima i sanitarnim čvorom.

Veliko oduševljenje izazvala je i linija između Pariza i Berlina. Uvodi se nova TGV linija s obzirom na to da trenutno na ovoj relaciji putnici moraju presjedati. Riječ je o brzoj vezi koja bi trajala sedam sati.

Sve do Rijeke

Nadalje, Španjolska državna kompanija pak tijekom 2023. pokreće brzu vezu prema Francuskoj, točnije Parizu.

U prosincu 2021. mađarski je nacionalni operater pokrenuo vezu između Ljubljane i Budimpešte preko Graza. Putovanje traje sedam i pol sati te košta 16 eura u jednom smjeru.

Češki nacionalni operater obnovio je u prosincu 2022. liniju na relaciji Prag – Zurich, ukinutu 2017. godine. Riječ je o noćnom vlaku koji putuje 14 sati, a cijene ležaja u kabini za šestero kreću se od 49.99 eura naviše.

Kako je u planu 20 novih linija, jedna uključuje i Hrvatsku. Naime, novi Nightjetov vozni red od ove godine svoju je liniju od Münchena za Veneciju, Ljubljanu i Zagreb produljio do Stuttgarta, a ljeti će voziti sve do Rijeke.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.