#RRR – digitalna kampanja u koju se priključilo više od 85 svjetskih modnih brendova

GREEN_300_listici_sredina

Modna industrija se sve više okreće ekološkoj i održivoj proizvodnji.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

U Francuskoj je upravo završila druga nacionalna kampanja #RRR – Réparons, Réutilisons, Recyclons. U prijevodu – popravak, ponovna uporaba i recikliranje, ova se hvalevrijedna inicijativa održala u organizaciji udruženja tekstilne industrije Re_fashion od 2.-9. listopada, kao dio Europskog tjedna održivog razvoja i s ciljem podizanja svijesti o važnosti prikupljanja i recikliranja tekstilnog otpada.

Više od 85 modnih brendova uključilo se u provođenje ove digitalne kampanje kojom se prikupljenoj staroj odjeći i obući, kao i posteljini i drugim tekstilnim proizvodima, recikliranjem namjerava dati drugi život. H&M, Dechatlon, Intersport, Okaidi, C&A, Jacadi i drugi postali su dio ove vrijedne zelene modne priče.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Refashion (La Fibre du Tri) (@refashion.fr) on

Kako se ističe na web stranicama kampanje, svaki Francuz godišnje kupi oko 10 kg odjeće, a kako stara i nenošena odjeća i obuća ne bi završili na otpadu građanima na raspolaganju stoji čak 46.000 lokacija za njihovo odlaganje. Nitko ne bi trebao imati izgovor za bacanje stare odjeće jer 90 % francuskog stanovništva živi u blizini jedne od navedenih lokacija. U Re_fashionu ističu kako čak 99,5 % prikupljene stare odjeće i raznog tekstila može imati drugi život, ali uz odgovornije i jednostavno sudjelovanje svih građana u njihovom prikupljanju i razvrstavanju.

Prikupljanje stare odjeće i obuće ima pozitivne učinke na okoliš, a vrlo je korisno i s ekonomskog i društvenog stajališta. Sva odjeća, šalovi, kape, plahte, ručnici, stolnjaci i kuhinjske krpe, kao i sve cipele i tenisice, bilo za muškarce, žene ili djecu, imaju svoju vrijednost.

Re_fashion navodi podatke kako je u Francuskoj 2019. godine prikupljeno 648.000 tona stare odjeće i tekstila ili 9,7 kilograma po stanovniku. 66 % ukupno prikupljene količine činila je odjeća, 19 % posteljina i ostali kućanski tekstil, dok je udio stare obuće iznosio 15 %. 57,8 % prikupljene odjeće i tekstila namijenjeno je ponovnoj upotrebi, a ostatak se reciklirao. Također, ističe se podatak kako se prikupljanjem jednog kilograma stare odjeće može spriječiti emisija 25 kg CO2 te, između ostalog, da je 2018. godine čak 62 % Francuza kupovalo rabljenu odjeću.

Za budućnost našeg planeta ključan je i drugi život tekstila i obuće. Stara majica može postati torba, potrgane tenisice stylish komad samo malom intervencijom, a materijalom od starog kaputa napraviti dekorativne jastučnice.

Poruka kampanje je jasna – budući da više ne možemo gubiti vrijeme, hitno trebamo poduzeti mjere za sprečavanje i smanjenje količina otpadnog tekstila i obuće, kao i edukaciju potrošača o njihovoj ulozi u ovom važnom zadatku.

Zbog toga je tijekom provođenja ovogodišnje #RRR kampanje udruženje Re_fashion nastojalo poticati što veći broj građana na usvajanje novih navika i omogućavanje drugog života tekstila i obuće. Kampanja se provodila na društvenim mrežama te stranicama modnih brendova i trgovina. „#RRR nas okuplja i tiče se svih nas i naše budućnosti. Uključimo se i zajedno ubrzajmo transformaciju prema 100-postotnom kružnom gospodarstvu“, poruka je ove hvalevrijedne kampanje.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Refashion (La Fibre du Tri) (@refashion.fr) on

 

Udruženje Re_fashion nije ostalo samo na kampanji. Razvili su i platformu Eco Design na kojoj se mogu pronaći brojni korisni savjeti o ekološkom dizajniranju tekstila i obuće. Motivirajuće i edukativno – jer to nam treba da se pomaknemo u dobrom zelenijem smjeru.

PHOTOS BY: Green.hr / Sva prava pridržana

Nemoj pozeleniti, jer je stigao još jedan mail.

Prijavi se na ovaj newsletter i okreni novi list! 

Vezani članci

Više sa Green.hr

EBRD je ovaj program pokrenuo 2016. godine na razdoblje od 5 godina.
Istraživanje otkriva da ljudi silno žele zdraviji i održiviji život.
Osim jednostavnosti korištenja u kuhinji, još je jedna prednost ovog prezrelog voća.
Zatečen je ostao velikodušnošću kojom su ga dočekali ljudi koje je susretao putem.

Napravi nešto zeleno već danas.

Klikni „prijavi se“
i na pravom si putu!

Copyright 2020 © Sva prava pridržana GREEN.HR
cookies

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti