Ovaj europski grad planira tramvajem dostavljati pakete, a pomoć će tražiti od solidarnih građana

GREEN_300_listici_sredina

Cilj je dekarbonizirati novi rastući izvor emisija ugljika

Glavne komponente novog projekta koji je razvio gradski tramvajski operater su depozitni sefova i putnici koji prenose pakete kroz grad.

Wiener Linen, bečki javni tramvajski operater, najavio je da će započeti s projektom decentralizacije dostave paketa u cijelom gradu. Sam projekt predviđa da građani sa sobom nose pakete kroz razgranatu tramvajsku mrežu. TheMayor.eu navodi da projekt ima za cilj dekarbonizirati novi rastući izvor emisija ugljika, usluge dostave u posljednjoj fazi. To bi također ublažilo promet i pomoglo dostavnim tvrtkama da obave najmanje isplativ dio svog posla – dostava od vrata do vrata.

Od početka pandemije dostava paketa porasla je vrtoglavom brzinom jer ljudi diljem svijeta nisu mogli izlaziti iz svojih domova, a time ni obavljati kupnju kao inače. Većina kupovina preselila se online, a dostavne su tvrtke počele obavljati milijarde dnevnih putovanja kako bi pakete donijele ravno na naša vrata. Samo u Beču stručnjaci procjenjuju da je 2021. godine bilo 113 milijuna naručenih paketa.

To, međutim, stvara logistički problem, kao i problem emisija za gradove, postavljajući bitno pitanje – kako dekarbonizirati dostavu u posljednjoj fazi? Dva glavna rješenja koja su vlasti počele provoditi vrte se oko zamjene teretnih kombija teretnim biciklima i postavljanje kutija za pakete u stambenim područjima kako bi se smanjilo vrijeme putovanja od vrata do vrata ili neka kombinacija oba.

Ipak, Beč razmišlja o drugačijem pristupu, koji želi vidjeti može li se dostava unutar urbanog područja vršiti putem javnog prijevoza i dobrovoljnog sustava solidarnosti građana. To znači da će obični ljudi moći uzimati pakete tijekom svojih svakodnevnih putovanja na posao i premještati ih po gradu.

Projekt je trenutno daleko od realizacije, jer dužnosnici Wiener Linena kažu da mogu započeti probnu vožnju tek 2024. godine. No, već su izradili studije izvodljivosti, kao i istraživanja o tome koliko je javnost voljna sudjelovati u ovoj inicijativi. Uostalom, prema službenoj izjavi, ljudi bi nosili pakete stranaca u javnom prijevozu, tijekom putovanja na posao.

Sustav bi funkcionirao na sljedeći način – obje krajnje stanice tramvajske linije trebale bi imati veće sefove u koje se sprema većina paketa. Ljudi koji žele sudjelovati u sustavu dostave moći će odjaviti kutiju koristeći QR kod. Zatim će uz pomoć aplikacije znati gdje kutiju trebaju ostaviti. U idealnom slučaju, aplikacija bi iscrtala prikladnu lokaciju na temelju unaprijed određene rute te osobe. Zatim, kada stignu do određenog stajališta, ljudi će moći predati pošiljku u manju kutiju koja se nalazi na samoj tramvajskoj stanici. Same kutije za pakete napajat će solarni paneli, što znači da se neće morati spajati na mrežu, što ih čini vrlo jednostavnim za postavljanje.

Dodatno, transportne vlasti također navode da to neće negativno utjecati na poslovanje logističkih tvrtki, jer kako navode – “Netko od građana ipak treba ostaviti pakete na polaznim točkama.”

PHOTOS BY: Fraunhofer Austria / T. Topf; Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.