patagonia naslovna

Odjeću proizvode gdje i high street brandovi: Jedan od najvećih eko brandova prozvan za iskorištavanje radnika!

GREEN_300_listici_sredina

Kontroverze

Oni su među prvim modnim brandovima pokazali kako se doista živi ono što se zagovara. Patagonia je svoju out door modu spojila s održivošću i oštrim istupanjem protiv govora mržnje i bilo kakve neravnopravnosti.

Još prije 12 godina, kada većina modne industrije nije niti razmišljala o održivosti, recikliranju, a za jeftinu radnu snagu snalazilo se u nerazvijenim zemljama, Patagonia je krenula s kampanjom ‘Don’t Buy This Jacket’ (Ne kupuj ovu jaknu) s ciljem da potakne kupce na kupnju proizvoda koji im doista trebaju, ali i na popravke dotrajalih stvari ili reciklažu. Patagonia je ulazila u kontroverzne kampanje, koje su dovodile u pitanje poštenje i čast i političara i poznatih renomiranih brandova, a predstavnici branda nisu se prezali hrabro istupati za svoja uvjerenja.

Optužbe za iskorištavanje radnika

No nedavno je organizacija Follow The Money javno prozvala poznati brand da proizvodi u istim tvornicama u kojima ostali “brzi” modni brandovi nabavljaju svoju odjeću, što potencijalno znači da im zaposlenici rade u lošim uvjetima.

Navodno, Patagonia proizvodi dio svoje odjeće u tvornici Regal Image na Šri Lanki, gdje se također proizvodi odjeća za neke brandove koji profitiraju na račun jeftine radne snage u nerazvijenim zemljama.
Prema tvrdnjama organizacije Follow The Money, tvornica na Šri Lanki nedavno je postala dobavljač za Patagoniju, koja inače tvrdi da “surađuje samo s tvornicama koje su ‘slično orijentirane’ i dijele njihovu ‘filozofiju'”.

Brand surađuje sa 61 tvornicom, od kojih su dvije u SAD-u, jedna u Portugalu, a ostale u 12 zemalja s niskim plaćama i većina se proizvoda izrađuje u Vijetnamu i na Šri Lanki.

patagonia

Poznato je da Patagonia svojim dobavljačima uvjetuje da moraju zadovoljiti različite kriterije održivosti, koji su navedeni u njihovu Kodeksu ponašanja, uključujući da se ne koristi dječji rad ni prisilni rad te da se ne tolerira fizičko, seksualno i verbalno uznemiravanje.

Također, dobavljač mora poštovati sva nacionalna zakonodavstva. Menadžeri ne smiju tražiti od zaposlenika da rade prekovremeno te moraju osigurati zdrave radne uvjete, pri čemu radni tjedan ne smije prelaziti 60 sati niti trajati više od šest dana zaredom.

Kako navodi organizacija Follow The Money, dobavljače za Patagoniju provjeravaju neovisni inspektori i dvije nevladine neprofitne organizacije, a tijekom tih pregleda prijavljena su odstupanja od propisanog kodeksa – “tekstilni radnici u tvornicama koje proizvode odjeću za Patagoniju rade i do 17 sati dnevno i više od 80 sati tjedno”.

Iz Patagonije stigao odgovor na optužbe

Kao odgovor, Patagonia je poslala službeno priopćenje organizaciji Follow The Money, u kojem je pisalo:

“Surađujemo sa svojim dobavljačima i stručnjacima za rad kako bismo osmislili i testirali strategije koje će omogućiti tvornici da svojim radnicima isplaćuje više place – poboljšanjem učinkovitosti proizvodnih linija i sustava ljudskih resursa, kao i stvarnim troškovima. To je složen posao koji pokušavamo riješiti zajedno sa svojim dobavljačima.

Jedan od načina na koji pokušavamo riješiti razliku u plaćama jest kroz dodatke povezane s našim programom s Fair Trade USA. Patagonia je samo na Šri Lanki isplatila milijune dolara u premijama poštenog trgovanja, a te premije je dobilo više od 75.000 zaposlenika u 10 zemalja diljem svijeta. Radnici mogu koristiti premije kako žele – neki su odabrali isplatu, financiranje dječjeg vrtića i pokretanje programa za sanitarni i zdravstveni program.”

PHOTOS BY: Pexels / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.