Da Bernard Arnault, izvršni direktor tvrtke za luksuznu robu LVMH i suosnivač Louisa Vuittona vrijedan vrtoglavih 140 milijardi eura nije ostao imun na kritike klimatskih aktivista s Twittera, svjedoči tome činjenica da je prodao svoj privatni avion. Drugi najbogatiji čovjek na svijetu često je bio prozivan zbog učestalog korištenja aviona pa je odlučio tome stati na kraj, tim više da se njegove rute koliko često putuje više ne objavljuju.
Milijarderova tvrtka tako je prodala privatni zrakoplov nakon što je račun na društvenim mrežama počeo pratiti njegove letove i brojati njegove emisije ugljika. “Uistinu, uz sve te priče,tvrtka je imala avion i mi smo ga prodali. Rezultat je sada da nitko ne može vidjeti kamo idem jer iznajmljujem zrakoplove”, rekao je Arnault za francuski Radio Classique. Iako je dobra vijest što se bogataš riješio zrakoplova, oni unajmljeni također troše velike količine fosilnih goriva.
Šest mjeseci, dva twitter računa @i_fly_Bernard i @laviondebernard pratila su milijarderove letove, a zajedno su prikupili više od 100.000 pratitelja. “63 francuska milijardera ispuštaju CO2 koliko i 50 posto stanovništva”, stoji u biografiji I Fly Bernarda. Arnault nije jedina slavna osoba čiji su podaci o letu pomno ispitani na društvenim mrežama. U srpnju se i pop superzvijezda Taylor Swift našla na meti kritika zbog svog ogromnog ugljičnog otiska prouzročenog privatnim zrakoplovom. Naime, pjevačicin zrakoplov imao je 170 letova između 1. siječnja i 29. srpnja 2022., emitirajući 8294 tone ugljičnog dioksida. Suočen s golemom brojkom više od 1000 puta većom od ugljičnog otiska prosječne osobe, glasnogovornik tvrtke Taylor Swift inzistirao je na tvrdnji da se avion redovito posuđivao.
Također, prošle je godine jedan tinejdžer otvorio twitter račun kako bi pratio kretanje aviona još jednog bogataša – Elona Muska. Tehnološki milijarder ponudio je administratoru računa otprilike 5 tisuća eura da ga ugasi, no ponuda je odbijena. Jedno istraživanje sa Sveučilišta Lund pokazalo je da se izbjegavanjem samo jednog transatlantskog leta uštedi osam puta više emisija stakleničkih plinova u godini nego recikliranjem. Privatni zrakoplovi posebno su opasni. Budući da općenito prevoze mali broj putnika, zagađuju do 14 puta više od komercijalnih zrakoplova. Ukupno, nekomercijalni mlažnjaci emitiraju više od 33 milijuna tona stakleničkih plinova svake godine više od ukupnog ugljičnog otiska Danske.