122096309_687787852148231_1140707303123509776_n

Najpoznatiji coffee lanac uvodi višekratne čaše diljem Europe

GREEN_300_listici_sredina

Kraj papirnatim čašama s imenom

Svatko tko je bar jednom konzumirao Starbucks kavu za van, zna cjelokupni proces naručivanja. Napitak dobijete u kartonskoj posudici s flomasterom napisanim imenom na čaši koje je najčešće krivo, ali u tome je cijela čar. No, popularne bijele čaše sa zelenim logom zamijenit će višenamjenske koje se mogu koristiti mjesec dana i nakon toga se vraćaju u poslovnicu na dezinficiranje uz refundaciju iznosa kupljene čaše.

Omiljeni lanac tzv. fast fooda za kave objavio je kako se i oni polagano počinju kretati u ekološki osvještenijem smjeru. Naime, tvrtki je već neko vrijeme plan da smanji količinu otpada pa su tako sada najavili “cup share program”, odnosno uvođenje višenamjenskih i višekratnih čaša. Sve što kupac treba znati je da čašu izrađenu od reciklirane plastike može kupiti u tri različite veličine prilikom narudžbe kave ili nekog hladnog napitka te ju koristiti kroz cijeli mjesec i zatim je vratiti na za to predviđeno mjesto.

Kako tvrde iz Starbucksa, jedna ovakva čaša može zamijeniti 30 kartonskih, što svakako smanjuje količinu otpada, ali i potrebnog materijala za njihovu izradu. Nakon što korisnici Starbucksa iskoriste čašu tijekom jednog mjeseca, zahvaljujući aplikaciji i identifikacijskom broju na čaši, vraćaju posudu obližnjem Starbucksu ili je ostavljaju na automatu te im se iznos od kupljene čaše refundira na račun, a uz to dobivaju i 10 bodova na Starbucksovoj kartici vjernosti.

Ako se pitate gdje vraćene čaše nakon korištenja završe i za to su iz tvrtke već pronašli rješenje. Naime, sve vraćene posude odlaze na pranje u posebnu tvrtku s kojom Starbucks ima potpisan ugovor gdje ono prolazi dubinsko pranje i dezinficiranje te su nakon 48 sati ponovno vraćene u prodaju. “Cjelokupni proces pranja poštuje standarde javnozdravstvenih smjernica u svrhu sigurnosti od širenja COVID-19”, poručuju iz tvrtke koji s ovim održivim projektom najprije kreću u Velikoj Britaniji, Njemačkoj i Francuskoj, a na temelju povratnih informacija korisnika do 2025. cilj je proširiti ovakav način kupnje omiljenog kofeinskog napitka na svih 3,840 poslovnica diljem Europe, Afrike i Bliskog istoka.


“Postavili smo ambiciozni cilj da budemo tvrtka koja ima pozitivne resurse i vjerujem da imamo odgovornost pružiti našim kupcima nove i jedinstvene mogućnosti integriranja ponovne upotrebe u njihov svakodnevni život. Iako smo napravili velike korake u smanjenju broja papirnatih čaša za jednokratnu upotrebu koje napuštaju naše poslovnice, još je mnogo toga što moramo učiniti, a ponovna upotreba mora biti jedina mogućnost, dugoročno”, izjavio je Duncan Moir predsjednik Starbucks EMEA grupe.

PHOTOS BY: Instagram @starbucks / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.