Međimurska županija poseban je fokus stavila na razvoj održivog turizma, a za to čak imaju i potvrdu međunarodno priznatog certifikata.
Riječ je o certificiranju koje donosi niz dobrobiti od povećavanja vidljivosti na turističkom tržištu, uvrštavanjem naših destinacija u svjetske vodiče i prezentacije na velikim turističkim sajmovima čime se jača konkurentnost. Na taj način razvija se održiv i odgovoran turizam prema načelima Ujedinjenih naroda i ciljevima Globalnog vijeća za održivi turizma (GSTC).
Podsjetimo, u trećem mjesecu ove godine Međimurje je okrunjeno prestižnim certifikatom za održivi turizam. To im je dalo priliku da budu domaćini prvog Green Destinations Regional Training Eventa u svijetu. U Termama Sveti Martin okupili su se tako brojni domaći i inozemni turistički stručnjaci koji su podijelili najbolje prakse i razmišljanja o održivosti.
‘Primjer dobre prakse’
“Organizacija ovog skupa samo je korak naprijed, nakon dobivanja certifikata Green Destinations, kada je riječ o održivom upravljanju turizmom. Drago mi je da Međimurska županija može poslužiti kao primjer dobre prakse, ne samo u Hrvatskoj, nego i u ovom dijelu Europe. Ova konferencija u Termama Sveti Martin će nam poslužiti ne samo da pokažemo zašto posjedujemo certifikat, nego i kako smo zapravo došli do tog cilja, kako bismo osnažili ne samo naše dionike, ustanove i pojedince, nego kako bismo druge regije i gradove u Europi i svijetu mogli podučiti kako bi i oni išli u smjeru održivosti”, kazao je međimurski župan Matija Posavec.
Osvrnuo se i na izazove i eventualne probleme s kojima se Međimurje trenutno suočava.
“Izazovi s kojima se suočavamo je možda nedostatak podrške u smislu razvoja željezničke infrastrukture. Vrijeme u kojemu živimo je vrijeme koje podrazumijeva da više ne možete jako puno vremena posvećivati na samu organizaciju putovanja. Turisti žele kvalitetnu uslugu na samom odredištu, ali žele i kvalitetno i brzo i doći do tog odredišta. Prema tome, ulaganje u infrastrukturu, prije svega cestovno i željezničku pa i zračnu, ulaganje u dodatne sadržaje je zapravo ključ koji će privući veći broj turista“, dodao je Matija Posavec.