Ludbreg će uskoro ponuditi građanima integrirani javni prijevoz koji bi trebao smanjiti broj automobila

GREEN_300_listici_sredina

Kombinacija vlaka i autobusa

Kako su već ranije najavili veliki jedinstveni projekt integriranog prijevoza, Ludbreg u suradnji sa susjednim gradovima i općinama kreće u rekonstrukciju javnog prijevoza. Kombinacijom vlaka i autobusa s istom voznom kartom žele približiti stanovništvu sve potrebne sadržaje u gradu, ali i smanjiti broj automobila po kućanstvu. Ovih dana projekt je naišao na podršku drugih gradova i općina u susjedstvu.

Još krajem ožujka Grad Ludbreg je objavio kako pokreću veliki projekt oko integriranog prijevoza koji bi trebao spajati Ludbreg sa susjednim gradovima i općinama. Riječ je o jedinstvenom projektu u kojem bi se trebao spojiti željeznički i autobusni prijevoz, a građani koji koriste takav oblik prijevoza s jednom kupljenom kartom riješiti će plaćanje svog cjelokupnog putovanja. Grad Ludbreg tako se u suradnji sa susjednim općinama Mali Bukovec, Veliki Bukovec i Sveti Đurđ, Varaždinskom županijom i Hrvatskim željeznicama uključio u izradu projekta integriranog prijevoza.

Kako su tada naveli iz Grada, javlja se potreba da Ludbreg kontinuirano radi na unapređenju svih vrsta infrastrukture te iste razvija na principima digitalizacije i pametnih tehnologija, zelenog gospodarstva, novih tehnoloških te da stvori povoljne okolnosti da se iskoriste značajna sredstva iz EU fondova koja će biti dostupna u novom programskom razdoblju. “U Ludbregu je nedavno boravio i član uprave Hrvatskih željeznica gosp. Lugarić s kojim smo razgovarali o našoj želji da se željeznička pruga prema Varaždinu i Koprivnici puno više koristi i u svrhu javnog prijevoza, ali i u svrhu prijevoza prema spomenutim gradovima odnosno prema Zagrebu. Tražili smo da se poveća broj vlakova, da češće voze i da se možemo puno lakše povezati sa susjednim gradovima” rekao je tada gradonačelnik Ludbrega Dubravko Bilić.

Vođeni tom idejom da se stanovništvu tamošnjih općina i gradova ponudi ova alternativa u korištenju javnog prijevoza, ovih se dana gradonačelnik Bilić sastao s načelnicima susjednih općina, te su načelnici pokazali izniman interes za ovaj projekt. “U tu svrhu smo počeli raditi i jednu studiju, ali i pripreme za projekt. Od EU očekujemo uskoro raspisivanje natječaja putem kojeg bi mogli nabaviti prve autobuse za čiji pogon bi se koristio hidrogen odnosno vodik. S te strane bi bili potpuno ekološki i suvremeni, a s druge strane bi nam omogućili da složimo javni prijevoz na području grada Ludbrega i općina Mali Bukovec, Veliki Bukovec i Sveti Đurđ i tako povežemo skoro cijelu bivšu općinu u jednu prometnu cjelinu. Na taj način bismo omogućili ljudima da lakše dođu do Ludbrega, Doma zdravlja, do dućana, do nekih sportskih, kulturnih, obrazovnih sadržaja i svega onoga za čime imaju potrebu ili da im Ludbreg bude međupostaja za jeftiniji prijevoz, jer vlak je još uvijek jeftiniji od autobusa. U tu svrhu je izrađen i plan linija koji bi povezao sva naselja – kazao je ludbreški gradonačelnik.

Uz ludbreškog gradonačelnika s jednakim idejama stoji i Drako Marković načelnik Općine Mali Bukovec koji je na sastanku s Bilićem i ostalim načelnicima izjavio kako se radi o odličnom projektu koji bi kućanstvima omogućio da lakše dođu do svih sadržaja u gradu, a time bi i broj automobila po jednoj obitelji moga biti smanjen s tri na jedan s obzirom na to da bi vlak ili autobus prometovao svakih sat vremena. “Ono što nam je cilj jest da omogućimo kretanje dviju velikih skupina naših građana, to su tinejdžeri koji nemaju svoje aute, ne mogu uvijek koristiti bicikl, a na ovaj način bi se mogli kretati unutar cijele bivše općine. Druga skupina su umirovljenici koji su posebno važna skupina u cijeloj ovoj priči jer smo svjedoci da uz loše autobusne linije ljudi su ostali zarobljeni doma. Puno umirovljenika nema mogućnost prijevoza zbog razno raznih razloga” objasnio je svojevremeno gradonačelnik Bilić.

Pri tome kako su istaknuli u ranijem priopćenju, naglasak treba staviti, u skladu s trendovima na razini EU, na promet i održivu mobilnost. Promet trenutno čini četvrtinu emisija stakleničkih plinova na razini EU i ta brojka nastavlja rasti kako raste potražnja, a Europski zeleni plan traži smanjenje ovih emisija za 90 posto do 2050. godine. Prelazak na održiviji promet znači pružanje jeftinijih, pristupačnijih, zdravijih i čistijih alternativa, a za Grad Ludbreg to podrazumijeva promicanje integriranog i inteligentnog prometa i razvoja infrastrukture za alternativna goriva kao i osiguravanje adekvatne pješačko-biciklističke infrastrukture koja će omogućiti sigurnost pješaka i biciklista. S obzirom na geoprometni položaj Grada Ludbrega u širem okruženju, kao i položaj periferije Grada u odnosu na centar, potrebno je kontinuirano podizati kvalitetu i učinkovitost prometne povezanosti svih dijelova Grada te Grada s ostatkom Županije, a posebice povezanosti s većim gradovima kako bi se osigurala mobilnost stanovništva i radne snage, mobilnost učenika i studenata te jednaki uvjeti i dostupnost javnih, privatnih, društvenih, tržišnih mogućnosti svim građanima bez obzira na mjesto stanovanja, rada ili obrazovanja. pješačko-biciklističke infrastrukture koja će omogućiti sigurnost pješaka i biciklista. Otvaranje natječaja za rad na ovom projektu predviđeno je za iduću godinu.

PHOTOS BY: Instagram, visitludbreg.hr, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.