Svjetski, a naše: Upoznajte Botz Bike, prvi električni bicikl za djecu

GREEN_300_listici_sredina

Dječja jurilica iz Varaždinskih Toplica

Za električne bicikle smo već odavna čuli, a u posljednje vrijeme ustalili su se na biciklističkim stazama mnogih urbanih sredina. No, dječji električni bicikl novost je u svijetu, a ta novost dolazi iz Hrvatske. Naime, tvrtka NABA Technology iz Varaždinskih Toplica osmislila je Botz Bike koji je već oduševio svijet i kreće u prodaju.

Električni bicikli, električni automobili, električni romobili, sve su to načini prijevoza koji sve više dolaze u fokus kada je riječ o odgovornom načinu prometanja. Kako u sve to uključiti djecu? Ovo su pitanje sebi postavili u Varaždinskim Toplicama gdje je osmišljen prvi dječji električni bicikl.

Botz Bike kako je ime ovoj novoj dječjoj jurilici, nastao je u domaćoj tvrtki  NABA Technology koja se primarno bavi CNC tokarenjem i uz neke kineske izvedenice kako nam otkriva direktor tvrtke Nikica Antolković, prvi je takvog tipa i kvalitete uopće u svijetu. “Postoji dječji balance bike (dječja guralica) bez električnog pogona namijenjena za stjecanje ravnoteže na dva kotača. Visina sjedala je prilagođena da se djeca mogu odgurivati te dizanjem nogu na fiksne pedale polako stječu ravnotežu. Mi smo spojili na balance bike elektromotor i bateriju te dobili E-balance bike. Pod našim brendom BOTZ trenutno imamo dva modela E-balace bicikla. MX1 s kotačima od 12“ koji je namjenjen djeci od 2-6 godina i MX2 s kotačima od 16“ namjenjen djeci od 5-10 godina”, ističe direktor tvrtke sa sjedištem u Varaždinskim Toplicama.

Posebna se pažnja na izgradnji ovog dječjeg bicikla pridala materijalima. “Bicikli su kompletno napravljeni od Al legure s kojom smo zadržali malu masu kompletnog bicikla unatoč ugrađivanju elektromotora i baterije što je jako bitno da djeca mogu jednostavno manipulirati biciklom”, otkrio je Antolković, a cijeli sustav E-balance bicikala funkcionira tako da su povezani s aplikacijom preko koje je roditelju omogućena kontrola nad biciklom od brzine, osjetljivosti gasa, stanja baterije, itd.

Iako se najčešće djecu mlađe dobi potiče na bicikle koje sami guraju, tvrtke uvijek žele ići korak dalje i ponuditi nešto novo i revolucionarno, a opet u skladu s okolišem. “Priča je počela iz ljubavi prema motorima i zbog sina koji je dobio obivnu  guralicu (balance bike) s nekih godinu dana starosti. Pošto je on jako brzo savladao odgurivanje nogama i ravnotežu rodila se ideja da se gore namontira neki pogon, pa smo stavili elektromotor i bateriju od ručnog alata (bušilice).  Kako je počela korona kriza u firmi se dogodio manjak posla te smo krenuli u ozbiljniji u razvoj. Zamisao je prvotno bila dobaviti većinu komponenti, nešto doraditi i sastaviti zamišljeno vozilo. Zbog pandemije je dobavljivost komponenti bila katastrofalna pa smo malo po malo razvili i izradili 95 posto bicikla u svojem pogonu. Jako smo ponosni da možemo reći da 95 posto bicikla izrađuje u našem proizvodnom pogonu u Varaždinskim Toplicama”, opisuje Antolković te dodaje kako trenutno za BOTZ kupuju kočnice, gume i gas, ali je u planu da se kočnice i gas također razviju i izrađuju u njihovoj tvrtki.

Zainteresiranost za električne dječje bicikle kažu iz tvrtke je velika s obzirom na to da s ozbiljnim marketingom kreću tek početkom prosinca. “Prednarudžbe i interes dolaze iz cijelog svijeta od Europe do Amerike”, kaže nam Nikica Antolković pa bi uskoro domaći električni bicikli mogli juriti pa cijelome svijetu, a misija NABA Technologyja je da prošire svoju ponudu i na električne bicikle za odrasle. “U planu je izbaciti još jedan dječji model MX3 na tržište i u počecima razvoja je također i jedinstveni E-bike za odrasle”, zaključuje direktor.

PHOTOS BY: Instagram, BOTZ Bike / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.