ruchindra-gunasekara-GK8x_XCcDZg-unsplash

Količine otpada koje proizvede Amazon mogu 800 puta obići Zemlju

GREEN_300_listici_sredina

Pritisak na kompaniju

Online gigant na udaru je kritika i vlastitih dioničara. Zahtijevaju transparentnost i rješavanje problema s plastičnim otpadom.

Prošle godine je Amazon proizveo više od 300 milijuna kilograma plastičnog ambalažnog otpada. Potvrdilo je to istraživanje Oceane, organizacije za zaštitu oceana. Prema njihovim podatcima, količina plastičnog otpada od Amazona povećala se za 18 posto između 2020. i 2021. godine. Točnije, riječ je o količini od 321 milijuna kilograma ambalažnog otpada, većinom u oblicima zaštitne ambalaže koja se koristi u paketima. Za ilustraciju, to je tolika količina otpada koja, kada bi se poslagala, mogla bi obići Zemlju gotovo 800 puta. Problem je još vidljiviji u blagdansko vrijeme kada ljudi naručuju puno više, a samim tim proizvede se i više otpada.

Ovaj gigant online maloprodaje negira sve optužbe tvrdeći da surađuju sa stručnjacima kako bi smanjili pakiranje bez “kompromitiranja korisničkog iskustva isporuke”. No, Oceana tvrdi drugačije optuživši Amazon da laže. “Znanost je jasna, vrsta plastike koju Amazon koristi za svoje pakiranje prijetnja je oceanima”, izjavio je Matt Littlejohn, Oceanin viši potpredsjednik za strateške inicijative.

Od ukupno deset milijardi tona plastike koja je proizvedena na Zemlji, golemih šest milijuna nalazi se na odlagalištima ili u prirodi. Plastici treba i do tisuću godina kako bi se razgradila, tako da je ovaj podatak i više nego zabrinjavajući, smatraju u Oceani. Rješenje ovog problema je svakako recikliranje, ali izvješće Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) iz 2022. pokazalo je da se samo devet posto plastike uspješno reciklira. Ostatak završi u morima. Oceana tvrdi da je od toga više od 11 milijuna kilograma otpada upravo od Amazona.

Amazon tvrdi da je uveo manja pakiranja i obavezu da pakiranja u buduće budu u potpunosti reciklabilna. “Od 2015. uložili smo u materijale, procese i tehnologije koje su smanjile težinu pakiranja po pošiljci za 38 posto i eliminirale više od 1,5 milijuna tona materijala za pakiranje”, rekao je glasnogovornik Amazona. Međutim, Oceana kaže da to nije dovoljno, ističući da smanjenje težine pakiranja ne zahtijeva nužno smanjenje plastike. Ne vrše samo organizacije pritisak na kompaniju. Naime, Amazon je također na udaru kritika vlastitih dioničara. Na svojoj godišnjoj skupštini u svibnju 2022., vlasnici gotovo 49 posto Amazonovih dionica glasali su za rezoluciju kojom se od tvrtke traži da bude transparentna i da se pozabavi problemom s otpadom.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.