Amsterdam, široko poznat kao svjetska prijestolnica biciklizma, razmatra uvođenje elektroničkog sustava koji može daljinski ograničiti brzinu e-bicikala u osjetljivim područjima poput školskih zona, crnih točaka u prometu i u blizini radova na cestama. Također se razmatra i od strane najmanje tri druga europska grada -Milana, Atena i Münchena – te bi se u Nizozemskoj mogao kombinirati s maksimalnom brzinom od 20 km/h na svim biciklističkim stazama.
Zamjenica gradonačelnika za promet, transport i kvalitetu zraka, javne površine i zelene, vode i razvojni plan Melanie Van der Horst (D66) nedavno je inaugurirala demonstraciju sustava: “Kada sam ušla u školsku zonu, na svojem ekranu mobitela vidjela sam sliku djeteta s loptom i crveno upozorenje prije nego što mi je brzina smanjena na 15 km/h.”, objasnila je.
Inicijativa se posebno bavi izazovima zagušenih biciklističkih staza, te ima za cilj regulirati i osigurati prikladne brzine među biciklistima
Sustav je još uvijek eksperimentalan, ali bio bi dobrodošao način ponovnog osiguranja sigurnosti u gradu Amsterdamu. “Tehnički, to je potpuno moguće”, kaže inženjer i upravitelj imovinom biciklističkih koridora Paul Timmer iz Townmaking Institute-a, neprofitne organizacije koja stvara programe mobilnosti i sigurnosti: Ovo rješenje nije samo tehnički napredak, već i omogućitelj društvenih promjena, omogućavajući brža putovanja u manje prometnim područjima i osiguravajući sigurnost u područjima s visokim prometom”, nastavlja Timmer za NL Times.
Broj nesreća u kojima su sudjelovali biciklisti u Amsterdamu je uznemirujući
Prema podacima za 2022. godinu, više od polovice svih žrtava prometa u Amsterdamu bilo je na biciklu, a barem jedna od deset biciklističkih žrtava vozila je e-bicikl.Prethodne gradske ankete pokazale su da je gotovo 70 posto stanovnika Amsterdama zabrinuto za vlastitu sigurnost u prometu, uglavnom zbog visoke brzine automobila, skutera i e-bicikla.
“Ograničavanje brzine nije tako teško”, objašnjava Timmer. “Većina proizvođača i dobavljača motora za električne bicikle radi slične sustave. Vlade mogu postaviti brzinske ograničenja i proslijediti ih vozačima e-bicikla u blizini osjetljivih zona.” Bicikl, koji se može pratiti putem GPS signala, mora imati prijemnik.
Pitanje je žele li gradovi zapravo implementirati sustav i žele li korisnici voziti s njim. U sljedećim mjesecima, Amsterdam želi konzultirati se s drugim europskim gradovima i proizvođačima električnih bicikala, koji su sada također ograničeni na brzinu od 25 kilometara na sat.