Kad bi vam netko plaćao da se vozite na biciklu, biste li i dalje radije sjeli u automobil ili bi biciklirali? U Nizozemskoj ljude ne treba mnogo nagovarati na drugu opciju, a za nju su sad već neko vrijeme i plaćeni.
U zemlji koja broji više bicikala nego stanovnika (oko 17 milijuna stanovnika i 23 milijuna bicikala) prije nekoliko godina uloženo je 345 milijuna eura ne bi li se napravile biciklističke autoceste kako bi što više ljudi prakticiralo vožnju biciklom do posla jer samo 25% tih putovanja bilo je povezano s poslom, u usporedbi s 37% putovanja u slobodno vrijeme.
Nagrada biciklistima
Više od 50% ljudi u Nizozemskoj živi manje od 15 kilometara od posla, a više od polovice putovanja automobilom na posao kraće je od 7,5 kilometara što je udaljenost koja se lako može prijeći biciklom. Da bi se ljudi natjerali da odbace svoje automobile, Nizozemska je odlučila nagraditi bicikliste koji putuju na posao s poreznim olakšicama od 0,19 eura po kilometru. Tvrtke i zaposlenici dogovaraju se oko udaljenosti biciklističke rute osobe.
Nisu svi za ovu inicijativu
Kad je prije nekoliko godina uvedena ova inicijativa, nije naišla na odobravanje svih poslodavaca u zemlji, no mnoge tvrtke podržale su subvencije za financiranje kupnje bicikala zaposlenika. Osim u Nizozemskoj, naknade za bicikliranje zaposlenika podržavaju se i u Belgiji s 0,25 eura po prijeđenom kilometru, kao i u Ujedinjenom Kraljevstvu i Luksemburgu.