Zekani imaju najprodavanije maslinovo ulje u Hrvatskoj: ‘Kvaliteta i razvoj naša su pokretačka snaga’

GREEN_300_listici_sredina

Razgovarali smo s njima

Kako im to uspijeva, što je u maslinarstvu najteže i na što su najponosniji, otkrili su nam u velikom intervjuu.

Hrvatska je na globalnoj razini u samom vrhu po kvaliteti maslinovog ulja. Konkretno, u top tri zemlje kada govorimo o ekstra djevičanskim maslinovim uljima.

Potvrdio nam je to Pjero Zekan, direktor tvrtke Orgula, čija je misija domaćem i inozemnom tržištu ponuditi visokokvalitetno maslinovo ulje po pristupačnoj cijeni, a pritom i educirati o svim njegovim blagodatima. Posjeduju certifikat za ekološku preradu, a posebno su ponosni na asortiman bio ekstra djevičanskih maslinovih ulja.

‘Tekuće zdravlje’

A blagodati je mnogo. Osim što ima izvrstan okus, maslinovo ulje sadrži A, D, K i E vitamine. Obiluje nezasićenim masnim kiselinama, za koje najnovije studije potvrđuju kako mogu poboljšati rad mozga. Osim toga, maslinovo je ulje bogato antioksidansima, poput polifenola, koji imaju protuupalna svojstva i pomažu u zaštiti stanica od oksidativnog stresa.

Benefiti su utoliko brojniji kada je u pitanju domaće maslinovo ulje visoke kvalitete. Prema rezultatima NielsenIQ panela maloprodaje, upravo je Orgula ekstra djevičansko maslinovo ulje Tradicija najprodavanije maslinovo ulje u Hrvatskoj, i to već četiri godine zaredom (2019. – 2022.)

Kako im to uspijeva, što je u maslinarstvu najteže i na što su najponosniji, otkrio nam je direktor Orgule, Pjero Zekan.

Krenimo redom. Poslujete od 2002. godine. Koje je tajna Vašeg uspjeha?

Zapravo nema tajne, samo predanost, trud i marljivost, vrijednosti koje prepoznaju naši vjerni potrošači već godinama. Naš uspjeh leži u jednostavnoj poslovnoj filozofiji: fokusirani smo na upravljanje, posvećeni radu i predani ljubavi prema onome što radimo. Kako bismo se izdvojili, uložili smo značajne resurse u efikasnost organizacije. To znači optimizaciju internih procesa u nabavi, prodaji, administraciji, logistici i svim ostalim ključnim segmentima.

Pjero Zekan i Nataša Zekan, direktorica operacija u Orguli

Razvili smo vlastiti kontroling sustav za brzo reagiranje na tržišne promjene, prateći trendove i prilagođavajući se izazovima. Sa svojim partnerima, bilo da su trgovački lanci, hoteli ili restorani, gradimo dugoročne odnose temeljene na fleksibilnosti i razumijevanju. Pružamo individualizirani pristup, prilagođavamo količine i cijene prema stvarnim potrebama. Aktivno slušamo njihove izazove kako bismo sustavno zadovoljili njihove potrebe. Kvaliteta naših proizvoda i stalni razvoj su naša pokretačka snaga. Svaki dan postavljamo nove standarde i ciljeve kako bismo bili još bolji. Naša motivacija je kontinuirani napredak, a zadovoljstvo potrošača najbolja potvrda našeg uspjeha.

Ističete kako ulje nastaje preradom u uljari koja ima certifikat za ekološku preradu. Možete li nam opisati sam proces proizvodnje (kapacitet i proizvodne procese) i kako je on drugačiji u odnosu na klasičnu proizvodnju? Kako to, posljedično, utječe na kvalitetu samog ulja?

Da, posjedujemo certifikat za ekološku preradu i punjenje maslinovog ulja i ponosni smo na Orgulin asortiman bio ekstra djevičanskih maslinovih ulja. Iako tržišni udio u ovom segmentu nije najveći, primjećujemo rastući interes potrošača za organskim namirnicama, a tu vidimo veliki potencijal.

Proces proizvodnje za ekološke masline i konvencionalne sirovine je suštinski isti. Najveća razlika je u tome što se ekološke masline ne tretiraju pesticidima što garantira određenu čistoću maslinovog ulja, dok sama kvaliteta ostaje ista – ekstra djevičansko maslinovo ulje. Važno je napomenuti i organiziranost u procesu prerade maslina. Iako se proizvodni pogon čisti svake večeri s održavanjem visokih higijenskih standarda, jutarnji proces prve obuhvaća ekološke masline kako bismo izbjegli kontaminaciju sirovine pri preradi ostalih.

Koja je posebnost Orgula Junior BIO ekstra djevičanskog maslinova ulja?

Orgula Junior bio ekstra djevičansko maslinovo ulje nastaje od vrhunskih maslina, koje nisu tretirane pesticidima i tu nema kompromisa. A ono što proizvod čini jedinstvenim na tržištu je poseban, blagi okus i prati društveno – odgovorni projekt. Naime, na etiketi Junior bio ekstra djevičanskog maslinovog ulja nalaze se ilustracije triju igara koje smo igrali u djetinjstvu.

Te tradicionalne igre prenosile su se s generacije na generaciju, imaju jednostavna pravila i ne iziskuju posebne rekvizite. Dobro je poznato da djeca vole provoditi vrijeme u igri, a manje je poznato (ili ponekad zaboravimo) i da igra uvelike pridonosi dječjem razvoju, uključujući razvoj prostorne svijesti, koordinacije pokreta, maštovitog razmišljanja i znatiželje.

Osim toga, igra uči važnim vrlinama i vještinama poput strpljenja, pozitivne konkurencije i suradnje. Uz igre, na etiketi je i QR kod koji vodi na specijalizirani Junior web na kojem se, uz opise i pravila igara, nalaze i savjeti nutricionista, recepti i drugi koristan sadržaj.

Naša ideja iza pokretanja ovog projekta i stavljanja proizvoda na tržište je potaknuti najmlađe na aktivan život i usaditi im zdrave prehrambene navike od najranijih dana. Naš je cilj potaknuti zajednicu na pozitivne promjene. Želimo educirati potrošače o važnosti uravnotežene prehrane, kao i o vrijednosti vremena provedenog na svježem zraku i u prirodi, daleko od ekrana.

Na što ste u cijelom tom procesu najponosniji? Što vam je, generalno, u kontekstu pokretanja uspješne poslovne priče, bilo najteže i zašto unatoč tome niste odustali?

Ponosni smo što, kao mala tvrtka, već četiri godine zaredom dominiramo na hrvatskom maloprodajnom tržištu. Iako zbog skromnih uvjeta i kapaciteta u početku nije uvijek bilo lako, uspješno smo prevladali sve izazove, a u tome su nam značajno pomogle pomno planirane investicije i ulaganja. Kada to stavite u kontekst snažne konkurencije, taj uspjeh je tim veći. I to nas motivira za dalje. Moramo istaknuti i da su nam u tome, uz naš fokus i jasan cilj koji smo održali godinama, pomogli poticaji EU-a za ruralni razvoj.

Što se tiče naših kupaca, naša prednost leži u fer cijenama visokokvalitetnih proizvoda, što oni prepoznaju i cijene. I kada sve to zbrojite, dobijete vodeću poziciju na tržištu. Nastavit ćemo i dalje širiti proizvodne kapacitete, poticat ćemo inovacije na svim našim razinama te otvarati nova tržišta. Ove godine smo predstavili naše domaće proizvode i na svjetskoj razini. Tako smo se nedavno vratili iz Dubaija gdje je naša nova premium linija Grand Selection debitirala na međunarodnom sajmu, gdje smo bili jedini izlagač iz Hrvatske.

 Kako Hrvatska stoji na tržištu maslinarstva u kontekstu ekološke proizvodnje i prerade? Kaskamo li za drugim velikim ‘silama maslinovog ulja’ i što mislite da bi se trebalo poboljšati kako bi se više proizvođača okrenulo ekološkoj proizvodnji?

Hrvatska je na globalnoj razini u vrhu po kvaliteti maslinovog ulja. Konkretno, u top tri zemlje kada govorimo o ekstra djevičanskim maslinovim uljima. Naši maslinari redovito osvajaju nagrade na najprestižnijim svjetskim natjecanjima, što potvrđuje izuzetnu domaću kvalitetu sirovina i proizvoda. Usprkos svojoj veličini, ravnopravno se natječemo s velikim proizvođačima i državama poput Italije i Španjolske.

Čak 95% svjetske proizvodnje maslina dolazi s Mediterana, gdje Hrvatska, kao mediteranska država, ima izuzetnu komparativnu prednost, kako u kvaliteti, tako i kvantiteti. Jedino u čemu zaostajemo je količina proizvodnje, što proizlazi iz našeg geografskog položaja. Intenziviranje poljoprivrede jedno je od rješenja u kojem vidim budućnost i vjerujem da će se razviti strateški pristup na nacionalnoj razini. Mi otkupom domaćih maslina potičemo lokalne maslinare na unapređenje pristupa sadnji i održavanju maslina. Stalni otkup osigurava redovite izvore prihoda, omogućujući lokalnim maslinarima stabilno poslovanje s jasnim planiranjem budućnosti. Dugoročno, cilj nam je pozicionirati našu regiju kao jednu od najprepoznatljivijih u proizvodnji maslinovog ulja, a vjerujem da u tome i uspijevamo.

PHOTOS BY: Orgula, Unsplash, Pexels / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.