A truck transports cars on a highway in Frankfurt, Germany, Friday, Jan. 27, 2023. A European ban on imports of diesel fuel and other products made from crude oil in Russian refineries takes effect Feb. 5. The goal is to stop feeding Russia's war chest, but it's not so simple. Diesel prices have already jumped since the war started on Feb. 24, and they could rise again. (AP Photo/Michael Probst)

Zbog zabrane ‘dizelaša i benzinaca’ sve veći politički razdor u EU

GREEN_300_listici_sredina

Stvorila se dva bloka

Blok zemalja članica koje ne podržavaju novi zakon o zabrani dizelaša i benzinaca zajedno imaju dovoljnu težinu da ga blokiraju. No, Francuska, izgleda, neće popustiti.

Zaoštrio se spor oko prijedloga europskog zakona o zabrani prodaje novih automobila na benzin i dizel od 2035. godine. Riječ je o konačnom odobrenju za obaveznu primjenu nulte stope emisije novih automobila i kombija.

Predvođen Njemačkom, savez zemalja koji ne podržavaju zakon tražili su promjenu pravila kojim bi se zabranila prodaju novih automobila i kombija s motorima s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine, što je ranije prihvatio Europski parlament i o čemu su se članice načelno dogovorile, prenosi Index.

“Ne postoji prijedlog Europske komisije koji odgovara onome što mi očekujemo i zato još nismo postigli cilj”, rekao je njemački ministar prometa Volker Wissing nakon sastanka.

Pokušat će blokirati zakon? 

Kako smo ranije izvijestili, stav Njemačke podržala je i Italija, čiji je ministar energetike, Gilberto Pichetto Fratin, poručio da će Italija glasovati protiv novog zakona. Uz te dvije zemlje članice, zakonu se protive i Poljska, Bugarska i Češka, zalažući se za to da se rupom u zakonu omogući da automobili mogu koristiti e-goriva, sintetičku i u određenoj mjeri zeleniju alternativu fosilnim gorivima, koja se može koristiti u konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem.

Zajedno imaju dovoljnu težinu da blokiraju zakon, u paketu s drugim budućim zakonima o toksičnim emisijama iz automobila pod nazivom Euro 7 te pravilima za učinkovita goriva za kamione.

Međutim, Francuska će i dalje inzistirati na zakonu.

Pariz i Madrid traže zakon 

Pariz je nagovijestio da će ostati uz plan EU da se do 2035. godine postignu nulte stope emisija. Sličnog je stava i Madrid, čime su se te dvije zemlje, koje ujedno spadaju u najveće proizvođače automobila u Europi, svrstale uz skupinu manjih zemalja koje su se već obvezale da će smanjiti emisije CO2 iz osobnih vozila.

“Spremni smo se za to boriti jer odgađanje bi bila pogreška u ekološkom smislu, a ujedno i ekonomska pogreška”, poručio je francuski ministar gospodarstva Bruno Le Maire.

Uz Španjolsku i Francusku, novi zakon podržavaju i Irska, Nizozemska, Švedska, Belgija te Danska.

Odugovlačenje je, smatraju Francuzi, ekonomski nekoherentno, industrijski opasno i nije u njihovom nacionalnom interesu, kako je poručio francuski ministar gospodarstva Bruno Le Maire. Spor podriva nastojanja Europe da bude globalni lider u smanjenju emisija stakleničkih plinova i riskira prerasti u šire rasprave o ravnoteži sile u europskoj politici, a paralelno mjeru trebaju još samo formalno potvrditi ministri država članica da bi ona postala zakon.

‘Prilika za Francuze’ 

“Za Francuze ova situacija je i prilika”, rekao je jedan diplomat iz zemlje koja podržava zabranu motora s unutarnjim izgaranjem. “Što više budu mogli pridonijeti ideji da je Njemačka usamljena, više će ojačati stajalište da su Nijemci nepouzdan partner u Europi.”

Umjesto da štite zastarjelu tehnologiju, Le Maire želi da europski proizvođači automobila brzo prijeđu na električna vozila i podržava francuske goleme državne subvencije za električna vozila te nastojanja EU da uloži milijarde u izgradnju europske industrije baterija.

 

 

PHOTOS BY: Unsplash, Pexels / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.