Najduži pješačko-biciklistički most u Poljskoj preko rijeke Visle dug je 452 metra, a otvoren je dvije godine nakon početka radova i mjesec dana prije roka. Zahvaljujući novom mostu rijeka Visla može se prijeći za samo šest minuta laganog hoda ili dvije minute vožnje biciklom. Povezujući ulicu Karowa u Powišlu s ulicom Okrzei u Pragi, most je inaugurirao gradonačelnik Varšave Rafal Trzaskowski, koji ga je opisao kao “prekrasnu strukturu i novi simbol Varšave”.
When I look at thus beautiful pedestrian bridge in Warsaw, I think of all the great things your country can do when Russia isn't your neighbor.
It took Poles 45 years to get rid of the Russians, 30 years later, it's now the fastest growing economy in EU. pic.twitter.com/4l5U1eDgll
— Jay in Kyiv (@JayinKyiv) March 30, 2024
„Otvaramo ga bez vatrometa ili presijecanja vrpce, jednostavno i s građanima Varšave. Nadam se da će novi pješačko-biciklistički most postati još jedan simbol Varšave, a pješacima i biciklistima služit će kao mjesto za rekreaciju. Vrijedi vidjeti taj pogled na grad i rijeku, a u njemu će sigurno uživati brojni građani i posjetitelji našeg grada“, rekao je varšavski gradonačelnik Rafał Trzaskowski.
U odluci o dizajnu usmjerenom na sigurnost, most nema posebnu biciklističku stazu. Trzaskowski je objasnio da izbjegavanje segregacije pješačkog i biciklističkog prometa poboljšava sigurnost, posebno imajući na umu značajne nagibe na oba kraja mosta, piše Polskie radio.
Linija konstrukcije lomi se na dva mjesta i u tim „zavojima“ mnogo je šira kako bi pješaci i biciklisti mogli zastati, sjesti na drvena sjedala i uživati u pogledu na rijeku Vislu i Varšavu, posebno na njezinu povijesnu jezgru koja je 1980. godine uvrštena na UNESCO-ov popis svjetske baštine.
Izgradnja, koju je vodila tvrtka Budimex prema dizajnu studija Schuessler Plan Engineers, koštala je oko 120 milijuna zlota
S dizajnom koji ima vijek trajanja od stoljeća, čelična struktura dugine 502 metra uspoređivana je s Londonskim Millennium Mostom. Prije otvaranja prošla je rigorozna ispitivanja opterećenja, uspješno podržavajući 22 vodena spremnika napunjena ukupno s 21.000 litara, što pokazuje njegovu sposobnost da primi hitna vozila do 3,5 tona.