Stella Terra, ’s werelds eerste offroad auto op zonne-energie van studententeam Solar Team Eindhoven. Stella Terra is de eerste zonnewagen die robuust en efficiënt genoeg is om ook van de gebaande paden te rijden. Hiermee zetten de studenten een volgende stap naar een duurzame toekomst om zo de huidige markt en maatschappij te inspireren de transitie naar een duurzame toekomst te versnellen. 
foto: STE / Bart van Overbeeke 

Stella Terra is the world's first off-road solar-powered car. Developed by the student team Solar Team Eindhoven, Stella Terra is the first solar car that is robust and efficient enough to go off the beaten path. With this, the students take another step towards a sustainable future, inspiring both society and the current market to accelerate the transition to a sustainable future. 
Credit: STE / Bart van Overbeeke

Studenti napravili prvo terensko solarno vozilo na svijetu: ‘Može prijeći 630 km dnevno’

GREEN_300_listici_sredina

Značajna ušteda energije

Dvosjed, cestovni model 'Stella Terra' napaja se putem solarnih krovnih panela i ima domet od 630 km po sunčanom danu.

Probnu vožnju od 1000 km “Stella Terra“, prvog terenskog solarnog vozila na svijetu, prema riječima njegovih proizvođača, dovršili su studenti Tehnološkog sveučilišta u Eindhovenu kako bi prikazali potencijal održivog prijevoza.

“Opsežno smo testirali Stellu Terru. Započeli smo na sjeveru Maroka i vozili smo više od tisuću kilometara kroz različite krajolike kako bismo završili naše putovanje u Sahari – sve napajano suncem”, objasnio je Britt van Hulst, projektni menadžer tima.

Za ‘divlje’ terene

Kako navodi Euronews, riječ je o automobilu dizajniranom za neravne i “divlje“ terene.

Vozilo je sposobno prijeći više od 630 km dnevno, ovisno o terenu i sunčanom danu. Dvosjed Stella Terra koristi solarnu energiju kroz svoje krovne ploče što znači da nema potrebe za punionicama ili gorivom.

Njihov prilagođeni pretvarač za solarne ploče bio je učinkovitiji u pretvaranju sunčeve svjetlosti, koju su apsorbirale solarne ćelije u električni naboj, nego što se tim nadao. Konkretnije, automobil koristi 30 posto manje energije od očekivanog.

“Već je teško u normalnim uvjetima napraviti energetski učinkovit automobil koji može podnijeti teške uvjete, a kamoli integrirati solarne panele u automobil, još nisam vidio da je to netko napravio”, kazao je Maarten Steinbuch, stručnjak za mobilnost i profesor Tehnološkog sveučilišta u Eindhovenu.

 

PHOTOS BY: Eindhoven University of technology - STE/Bart van Overbeeke / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.