U svijetu se događaju velike promjene u smislu pogoršanja vremenskih uvjeta, a jedan od glavnih uzročnika toga, uz termoelektrane na ugljen, je transport u kojemu je brodarstvo zastupljeno u najvećoj mjeri. Kako Jadroplov, kao lokalna brodokompanija u Splitu vodi računa da cijela ova regija živi većinom od turizma, za koji je bitan čist okoliš, razmišljalo se što napraviti kako bi trajekti koji povezuju Split sa srednjo-dalmatinskim otocima smanjili emisiju štetnih plinova.
Tako je u suradnji s tvrtkom Classis d.o.o. počeo je razvoj projekta oko nabavke električnog trajekta, te je od nedavno postalo izvjesno da je izgradnja takvog trajekta moguća u hrvatskim brodogradilištima, čime će Hrvatska biti jedna od prvih zemalja na tom polju. Također, ministri Butković i tada još nekadašnji ministar Čorić još ranije su dali potporu cijelom tom projektu, što daje i nadu Jadroplovu da će uspješno završiti taj projekt.
“Cijena će biti usuglašena s brodogradilištem i očekujemo da neće bitno odstupati od cijene takvoga trajekta na klasični pogon. Projekt je fleksibilan i može održavati redovne linije iz Splita s bilo kojim srednje-dalmatinskim otokom, uključujući i najdalje otoke. Namjeravamo ugovoriti gradnju s nekim od hrvatskih brodogradilišta s rokom isporuke u 2024. godini”, ističu iz Jadroplova.
Namjerava se izgradnja u jednom od Hrvatskih brodogradilišta. Ugovor je trebao biti finaliziran do ljeta koje je iza nas, a isporuka oko 2 godine po ugovaranju. Prve putnike moći će primiti odmah po isporuci broda, projekt je fleksibilan, može održavati linije iz Splita do svih srednjo-dalmatinskih otoka.