jordan-steranka-7KOFrPQwCPs-unsplash

Splitska brodokompanija naručuje električno plovilo za prijevoz putnika na sve dalmatinske otoke

GREEN_300_listici_sredina

Dobiva li Jadrolinija konkurenciju?

Splitska kompanija Jadroplov do 2024. godina trebala bi dobiti električni trajekt koji bi prevozio putnike na sve dalmatinske otoke. Dobra je vijest što je izgradnja takvog trajekta moguća u hrvatskim brodogradilištima, čime će Hrvatska biti jedna od prvih zamalja na tom polju, a projekt su podržala i resorna ministarstva.

U svijetu se događaju velike promjene u smislu pogoršanja vremenskih uvjeta, a jedan od glavnih uzročnika toga, uz termoelektrane na ugljen, je transport u kojemu je brodarstvo zastupljeno u najvećoj mjeri. Kako Jadroplov, kao lokalna brodokompanija u Splitu vodi računa da cijela ova regija živi većinom od turizma, za koji je bitan čist okoliš, razmišljalo se što napraviti kako bi trajekti koji povezuju Split sa srednjo-dalmatinskim otocima smanjili emisiju štetnih plinova.

Tako je u suradnji s tvrtkom Classis d.o.o. počeo je razvoj projekta oko nabavke električnog trajekta, te je od nedavno postalo izvjesno da je izgradnja takvog trajekta moguća u hrvatskim brodogradilištima, čime će Hrvatska biti jedna od prvih zemalja na tom polju. Također, ministri Butković i tada još nekadašnji ministar Čorić još ranije su dali potporu cijelom tom projektu, što daje i nadu Jadroplovu da će uspješno završiti taj projekt.

“Cijena će biti usuglašena s brodogradilištem i očekujemo da neće bitno odstupati od cijene takvoga trajekta na klasični pogon. Projekt je fleksibilan i može održavati redovne linije iz Splita s bilo kojim srednje-dalmatinskim otokom, uključujući i najdalje otoke. Namjeravamo ugovoriti gradnju s nekim od hrvatskih brodogradilišta s rokom isporuke u 2024. godini”, ističu iz Jadroplova.

Namjerava se izgradnja u jednom od Hrvatskih brodogradilišta. Ugovor je trebao biti finaliziran do ljeta koje je iza nas, a isporuka oko 2 godine po ugovaranju. Prve putnike moći će primiti odmah po isporuci broda, projekt je fleksibilan, može održavati linije iz Splita do svih srednjo-dalmatinskih otoka.

PHOTOS BY: press, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.