tom-wheatley-Ow_Diwtmfsg-unsplash

Razvoj turizma uz odgovoran odnos prema prirodnim i kulturnim resursima

GREEN_300_listici_sredina

Pozitivne promjene

Održana konferencija „Razvoj održivog turizma s ciljem očuvanja prirodne i kulturne baštine u Šibensko-kninskoj županiji“.

Kako osigurati simbiozu turističkog razvoja i očuvanja prirode i kulturnih znamenitosti pitanje je kojim su se danas bavili sudionici konferencije “Razvoj održivog turizma s ciljem očuvanja prirodne i kulturne baštine u Šibensko-kninskoj županiji” u organizaciji Slobodne Dalmacije. Uz župana Šibensko kninske županije, g. Marka Jelića, i dogradonačelnika Šibenika, g. Danijela Milete, konferencija je okupila i predstavnike šibenske turističke zajednice, akademske zajednice te kulturnih i javnih ustanova koje djeluju u Županiji, što je dokaz kako je tema odgovornog odnosa prema resursima i održivi turizam visoko na ljestvici prioriteta Grada i Županije.

Konferenciju je otvorio direktor Slobodne Dalmacije, g. Miroslav Ivić, koji je istaknuo: “Svjedoci smo naglog razvoja turizma na ovom području i sve to daje snagu da ova županija bude pilot projekt drugačijeg bavljenja turizmom. Rekao bih, turizma s dušom, i da se na primjeru ove županije osmisle načini i projekti na koji način razvijati održivi turizam.”

“Kada pogledate kulturnu baštinu i prirodu koja nas okružuje, a po kojoj smo, rekao bih, jedinstveni, možemo zaključiti da se nalazimo na nevjerojatnom prostoru. Suština cijele naše priče su – ljudi. Cijeli radni vijek se bavim ljudskim kompetencijama. Iz ljudskih potencijala razvila se kulturna baština, tvrđave, katedrale, kao i brojne druge gastronomske stvari.“ rekao je župan Šibensko-kninske županije, g. Marko Jelić, te dodao kako “Živimo u županiji koja je najljepša u Hrvatskoj. Jako lagodno živimo što se tiče prirodnog okruženja, a da bi naši potomci uživali u tim blagodatima, mislim da ćemo morati uložiti dodatne napore u očuvanju prirode.”

I dok je mnogo posla pred svima koji održivi razvoj iz popularne sintagme žele pretvoriti u stvarnost, određeni pomaci su već učinjeni što je bilo vidljivo iz predstavljanja rezultata projekta Zero Waste Šibenik koji je provela udruga Mladi u EU zajedno s javnom ustanovom Tvrđava kulture Šibenik i komunalnim poduzećem Zeleni grad Šibenik uz financijsku podršku Coca-Cola Foundation, zaklade usmjerene unaprjeđenju zajednica u kojima Coca-Cola posluje.

Svrha projekta, koji je pokrenut u svibnju 2020., edukacija je građana o važnosti podizanja ekološke svijesti te unaprjeđenje infrastrukture za odgovorno gospodarenje otpadom u Gradu Šibeniku i na Tvrđavama kulture. U sklopu projekta javna ustanova Tvrđave kulture Šibenik razvila je i u svoj redovni program edukacija uvela ekološke radionice za djecu. Projekt je također uključivao i 20 međunarodnih volonterskih akcija čišćenja te postavljanje tri pametna “Big Belly” kontejnera za razvrstavanje otpada postavljena u centru Šibenika, dok je 20 kontejnera za razvrstavanje otpada postavljeno na šibenskim plažama. Tijekom dvogodišnjeg projekta prikupljeno je više od 100 tona otpada.

Također, u sklopu projekta je za Tvrđavu kulture Šibenik dizajnirana “catering cleaning stanica” koja se osim za koncerte na Tvrđavi koristi i na Adventuri koja je zbog toga po prvi put ponijela naziv zero waste. Svrha ove stanice je čišćenje čaša za višekratno korištenje koje su zahvaljujući projektu u upotrebi od 2020. kada su imale premijeru na festivalu “Let’s rock” čime je na samo jednom događanju spriječeno da oko 17 tisuća čaša za jednokratnu uporabu postane otpad.

Matej Matić, voditelj projekta Zero Waste Šibenik iz udruge Mladi u EU, zahvalio je partnerima te Coca-Cola Fondaciji na podršci i dodao “Važnost očuvanja okoliša jedan je od ključnih elemenata većine EU politika koje stavljaju naglasak na održivost. Projekt Zero Waste Šibenik ujedno se oslanja na EU Strategiju za mlade donesenu 2018. na kojoj su radili mladi iz cijele Europe, a koja također značajan fokus stavlja na očuvanje okoliša i zelenu tranziciju.”

Govoreći o dvogodišnjem projektu u kojeg je Coca-Cola Fondacija uložila gotovo milijun kuna, Vinko Kovačić, zadužen za komunikacije, održivost i javne poslove tvrtke Coca-Cola Adria za područje Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije, rekao je “Coca-Cola ima vrlo ambicioznu agendu po pitanju održivosti i ostvarivanja Svijeta bez otpada. Zadovoljstvo nam je što smo kroz projekt Zero Waste Šibenik pronašli pouzdane partnere u Gradu Šibeniku te što je zahvaljujući njihovoj predanosti ovaj projekt postao prepoznatljiva platforma za uključivanje zajednice u očuvanje okoliša i dio značajnih pozitivnih promjena u Gradu i Županiji kojih će, nadamo se, biti sve više”.

PHOTOS BY: Nikolina Vuković Stipaničev / CROPIX / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.