“Nikada nećemo imati Pariz”, glasila je poruka ispisana folijskim balonima koji su ukrašavali zid zagrebačke Hale, najavljujući istoimenu KLISAB kolekciju za jesen. Međutim, ubrzo smo otkrili kako naziv kolekcije ustvari nema nikakve veze s tekućim modnim događanjima u francuskoj prijestolnici.
“Zanimljivo nam je da ste je tako doživjeli jer to uopće nije bila naša referenca”, kažu nam dizajneri kroz smijeh. “Ali upravo to nam je sjajno, što svatko može doživjeti ovaj koncept onako kako to želi, mi smo ga izrekli svojom kolekcijom i svim porukama koje smo slali. Upravo je u tome što ga ne treba dodatno objašnjavati njegova čarolija”, objasnili su nam.
Novi motivi
Spomenutoj su čaroliji svjedočili brojni poznati domaće showbizz i modne scene, influenceri i zaljubljenici u KLISAB dizajn. Marko, Tomislav i njihov tim i ovoga su puta mislili na sve, od scenografije i glazbe do upečatljivih frizura i make-upa.
Sve je sjajno pratilo koncept same kolekcije, koja je uključivala cijeli niz neočekivanih modnih trenutaka. Naime, uz vješto krojene sakoe, hlače i kapute ovoga su se puta na pisti pojavile i haljine s romantičnim srcima, kao i komadi ukrašeni volanima i našivenim perlicama. U pitanju su motivi kakve dosad nismo imali prilike vidjeti u njihovom radu, a dizajneri nam objašnjavaju kako su im predstavljali veliki izazov.
‘Sve je vrlo spontano’
“U ovoj kolekciji bilo nam je interesantno i izazovno koristiti sve elemente koje do sada nismo uključivali u svoj rad, koje bi mnogi smatrali nekarakterističnim za nas i percipirali kao nešto što mi nikada ne bismo radili. To su volani, srca, perlice, čipka… Izazov je bio uzeti te sve elemente pod svoje i htjeli smo da kad netko vidi ove nove komade pomisli – “Da, to je totalno KLISAB, u novom viđenju i novoj sezoni”. To je bilo nešto što nam je bilo najzanimljivije istraživati”, ispričali su nam.
Doznajemo i kako su se u svome konceptu Marko i Tomislav ustvari bavili propitkivanjem kiča.
“Ako malo dublje uđemo u sam koncept, to ustvari i jest bavljenje tim pojmom kiča, kičastih elemenata, klasičnih romantičnih trenutaka u odijevanju i prikazivanje istih na novi način”, kažu. Dodaju kako inspiraciju, reference i elemente često vrlo spontano uvrštavaju u svoj rad.
“Uzimimo, primjerice, sivi sako s volanima iz nove kolekcije. Takav smo model napravili još prije dvije godine, stajao je u našem studiju kao prototip, ali jednostavno dosad nije bio trenutak za njega. Naše se kolekcije uvijek grade organski, odredimo u početku nekoliko elemenata kojima ćemo se baviti i onda njih razrađujemo u različitim smjerovima. Iz jedne se ideje često razvije više njih i tako kolekcija ustvari raste i nastaje”, objasnili su.
Najveća kolekcija do sada
Važno je spomenuti i kako je kolekcija “Nikada nećemo imati Pariz” jedna od najvećih koju je brend dosad predstavio. Uključuje ukupno 35 total lookova, 24 ženska i 11 muških, a zamišljena je kao svojevrsna cjelovita garderoba pojedinca prikazana kroz jednu kolekciju.
“Upravo svoje jesenske i zimske kolekcije smatramo najjačima, dali smo si oduška raditi sve komade koje smo željeli. Nismo se ograničavali po pitanju količine određenih elemenata ili komada”, kažu nam dečki iz KLISABA. I ovoga su puta, uz krojeve, mnogo pozornosti posvetili i materijalima, dizajnu tekstila, ali i održivosti. Naime, većina materijala korištenih za nove komade potječe iz ranijih KLISAB kolekcija.
Upcycling postojećih materijala
“Koristili smo materijale iz našeg vlastitog fundusa i bilo nam je u interesu prikazati ih na neki novi način. Mnogo smo se bavili čipkom, željeli smo je na neki način dekonstruirati pa smo je, primjerice, rezali na trakice i našivali na sako kako bismo dobili prugasti uzorak ili je nepravilno rezali, spajali “patchwork” te dodatno izlagali visokim temperaturama kako bi poprimila nešto drugačiju formu. Bio nam je jako interesantan efekt perlica i kako funkcionira u kombinaciji sa strogim formama, taj kontrast s razigranošću koju donose. Radili smo “upcycling” već postojećih modela sakoa, ali i naš karakteristični “patchwork” od različitih restlova i štofova, koji su ustvari naši viškovi koji nastaju pri stvaranju same kolekcije”, ispričali su nam.