Švedski proizvođač Scania proizveo je kamion s prikolicom na solarni pogon. To bi moglo značajno dekarbonizirati kamione kakve danas poznajemo. Naime, promet u Europi čini oko 25 posto ukupnih emisija CO2 na kontinentu, a značajan dio toga dolazi od teških teretnih vozila.
“Istražujemo sve vrste opcija, a jedna od tih opcija bila je potraga za kamionima na solarni pogon”, rekao je Eric Falkgrim, tehnološki voditelj za dizajn vozila u Scaniji za Euronews.
“Osobno sam više razmišljao o baterijskim električnim kamionima koje trenutno imamo. Prije deset do 15 godina bili su preskupi, ali s povećanom gustoćom energije i manjim troškovima, odjednom je to postalo zanimljivo. No, to sam onda povezao sa solarnom energijom – ako se učinkovitost poveća, a troškovi nastave smanjivati, u jednom će se trenutku to isplatiti. I to je ono što pokušavamo istražiti“, objasnio je.
Kako radi solarni hibridni kamion?
Kamion ima dva dijela – prednji “tegljač” i stražnji “prikolicu”. Ono što je Scania, u partnerstvu sa Sveučilištem Uppsala, razvila je prikolica prekrivena solarnim pločama.
Prednost je što se može priključiti na hibridni traktor i može djelovati kao dodatna baterija. Može pohraniti oko 200 kilovatsati energije, otprilike tri puta više od traktora.
“Osim toga, također možete dobiti dinamičko punjenje – dobro, ako je sunce vani – i tako se zapravo punite dok vozite, što je velika prednost kada imate ploče na kamionu, a ne na uz rub ceste”, objašnjava Eric.
Preliminarni podaci iz testiranja solarne prikolice s motorom s unutarnjim izgaranjem pokazuju da bi mogla smanjiti potrošnju goriva za oko 40 posto.
Solarni hibridni kamioni trenutno se testiraju na cestama u Švedskoj – i nastavit će se tijekom 2024. godine.