Francuska će tražiti potporu od drugih zemalja članica Europske unije za korigiranje minimalnih cijena letova, a sve to u nastojanju da se smanje emisije ugljičnog dioksida u zrakoplovnom sektoru.
Kako je kazao francuski ministar prometa Clémentu Beauneu, na ovaj način pokušat će “otvoriti raspravu o pravednoj društvenoj i ekološkoj cijeni avionske karte“.
“Mislim da je to rasprava koju moramo voditi na razini EU-a”, upozorio je.
Oštre kritike
Ranije ove godine, Beaune je prvi predložio ukidanje posebno jeftinih avionskih karata.
Njegovu je ideju kritizirao Jon Worth, stručnjak za putovanja i osnivač kampanje Vlakovi za Europu, tvrdeći da tako neće doći do značajnog smanjenja emisija ugljičnog dioksida.
“Trebali bismo se baviti onima koji često putuju, a ovakva politika izostavlja takve putnike. Njome bi se ukinuli izleti vikendom za neke ljude, ali samim time neće se zaustaviti elita koja redovito leti“, kazao je Worth, a prenosi Euronews.
U prosjeku su europske karte za vlak dvostruko skuplje od letova, prema izvješću Greenpeacea iz srpnja.
Samo 12 željezničkih linija pokazalo se brzim, pouzdanim i jeftinijim od letova, na 112 najvažnijih ruta koje je analizirao Greenpeace.
Problem sa željeznicama
Francuska je u svibnju ove godine uvela zabranu nekih domaćih letova.
Klimatski aktivisti i brojne organizacije kritizirali su francusku vladu rekavši da zabrana ne ide dovoljno daleko da bi utjecala na emisije ugljika iz zrakoplovstva.
Izvršni direktor Ryanaira također je bio vrlo neprijateljski nastrojen prema sličnim mjerama uspoređujući takve poteze s “kontrolom cijena kao u Sjevernoj Koreji” kada je Austrija u lipnju 2020. objavila da želi zabraniti da cijene zrakoplovnih karata budu niže od stvarnih poreza i naknada, tj. prosječnih 40 eura po letu u ovoj zemlji.