Britanska avio-kompanija, koja na popisu svojih letova ima i zagrebačku Zračnu luku Franjo Tuđman, surađivat će sa start-up kompanijom ZeroAvia putem koje je cilj što prije svoj zračni vozni park prebaciti na hidrogenski pogon. Novi avioni više neće izbacivati ugljični dioksid koji godinama zagađuju atmosferu, već će iz aviona izlaziti samo vodena para jednako kao i kod automobila na takvu vrstu pogona. Ovaj hvalevrijedan start-up već je ranije British Airwaysu demonstrirao šesterosjedni avion koji se u potpunosti pokreće zahvaljujući hidrogenskom pogonu. Hidrogen se do nedavno uopće nije spominjao kao gorivo za komercijalne letjelice, ali iskustva iz ostatka transportne industrije su utjecala na prihvaćanje ove ideje.
Tome su najviše doprinijela iskustva upravo iz automobilske industrije gdje se hidrogenski pogon smatra čak i ekološki prihvatljivijim rješenjem od električne energije. Između ostalog, da bi se ovaj princip primijenio i u zrakoplovnom prometu potrebno je osmisliti siguran način skladištenja hidrogena i promijeniti izgled većih aviona za što veći broj putnika.
Cjelokupni projekt oko prelaska aviona na hidrogenski pogon dio je IAG programa koji malim kompanijama daje priliku da svoju tehnologiju testiraju na globalnoj razini. Tako ‘ZeroAvia’ želi pokazati svoju tehnologiju na dužim letovima i kao takvi nadaju se da će do 2030. godine preletjeti više od tisuću milja u zrakoplovima s više od 100 sjedećih mjesta.
Osim što se jedna od najvećih europskih avio-kompanija koja ima letove u više od 170 destinacija u preko 80 država diljem svijeta odlučila osuvremeniti i ekološki osvijestiti svoju poslovnu misiju, i najveći proizvođač aviona Airbus najavio je da će do 2035. godine proizvesti komercijalni avion koji ne ispušta ugljični dioksid.
Ovakav način transporta u kojem svoju budućnost vide British Airways i Airbus mogao bi biti primjer mnogim drugim zračnim kompanijama pa će u narednim godinama zrakom osim ptica letjeti avioni s prekrasnom porukom za čovječanstvo i planetu.