Nakon ogromnog uspjeha filma “Barbie”, pažnju medija je privukla najava nove barbike ‘eko ratnice’, koja je navodno ujedno bila i obećanje tvrtke Mattel da će do 2030. prestati koristiti plastiku u proizvodnji svojih lutaka.
Te su informacije mediji prenosili s web stranice vrlo slične Mattelovoj korporativnoj stranici, koja je čak imala i izjavu izvršnog direktora Ynona Kreiza.
“Proizveli smo više od milijardu plastičnih Barbika i sada je toga dosta”, pisalo je.
Prirodni materijali lutke
‘Eko ratnicu’ promovirala je aktivistica i glumica Daryl Hannah, koja je prije na YouTube stavila video u kojem govori o problemu odbačenih barbika na odlagalištima otpada.
Ona je napisala da će se barbike uskoro izrađivati od gljiva, algi, konoplje i drugih prirodnih proizvoda. Linija ‘eko ratnica’ bila je osmišljena u čast ekoloških aktivistica poput Grete Thunberg, Julie Butterfly Hill, Phoebe Plummer i Nemonte Nenquimo. Hannah je izjavila i da će se nova Barbie “vratiti zemlji, baš kao i sva živa bića”, umjesto da “zauvijek ostane otrovna”, izvijestio je CBS.
Fake news
Brojni su mediji objavili ovu priču, uključujući časopis People i Washington Times. Međutim, ispostavilo se da su nova lutka, izjave izvršnog direktora i obećanje bez plastike bili lukavi trik koji je osmislila “Organizacija za oslobođenje barbika”, koja je stvorila lažnu web stranicu koja je gotovo savršeno kopirala Mattelov logotip i dizajn.
Iz Mattela su rekli da je cijela priča lažna. “To nema veze s Mattelom”, rekla je tvrtka u e-mailu za CBS News.
Washington Times je izdao ispravak teksta, napomenuvši da je postao žrtva “elaboratne medijske prijevare”. Washington Times i People su uklonili članke o eko lutki s njihovih web stranica.