gušt

U novootvorenom Guštu za pet vraćenih ambalaža dobivate poklon. Vlasnica je sama preuzela odgovornost za reciklažu

GREEN_300_listici_sredina

"Ako treba, sama ću nositi ambalažu u reciklažno dvorište"

"Bilo bi mi drago da sve više proizvođača i trgovaca počne razmišljati tako. No znam da to nije uvijek lako. Recimo, brojni proizvođači žele raditi na principu refilla, no to je skupa priča ako proizvodite malo. Logistički je teško", objašnjava Nina.

Prirodna, eko i clean kozmetika te održivi modni komadi centar fokus su novootvorenog mjesta na zagrebačkim Vrbanima. Beauty oaza simpatičnog naziva – Gušt – oduševit će ljubitelje kvalitetne, domaće kozmetike. Na ovom mjestu se brine o estetici, kvaliteti, ali i – ekologiji.

Kako nam otkriva vlasnica Gušta Nina Kemenović, ovdje se ništa ne prepušta slučaju. Na nju se mogu ugledati brojni vlasnici trgovina. Osim što pri odabiru brendova s kojima će raditi Nina daje prednost onima koji brinu o načinu proizvodnje i pakiranju svojih proizvoda, ona i sama preuzima dio odgovornosti za reciklažu.   

“Neki od proizvođača s kojima radim sami recikliraju svoju ambalažu. Ako kupite neki njihov proizvod, ambalažu, nakon što ga potrošite, možete vratiti pa ju oni ponovno koriste”, počinje Nina, pa nastavlja:

“Brojni od proizvođača s kojima radim su zainteresirani za takav model, no nekima je to logistički komplicirano. Pa sam osobno odlučila omogućiti kupcima da mi vrate bilo koju plastičnu ili staklenu ambalažu kupljenu u Guštu. I onda ju ili vraćam proizvođaču ili ponudim drugim dobavljačima. Taj će se model s vremenom još iskristalizirati. A u najgorem ću slučaju sama nositi ambalažu u reciklažno dvorište”, priča vlasnica.

Omiljeni brendovi

Svaki kupac koji vrati ambalažu nekog proizvoda dobiva pečat. Nakon pet skupljenih pečata Gušt daruje svoje klijente.

“Bilo bi mi drago da sve više proizvođača i trgovaca počne razmišljati tako. No znam da to nije uvijek lako. Recimo, brojni proizvođači žele raditi na principu refilla, no to je skupa priča ako proizvodite malo. Logistički je teško”, objašnjava Nina.

Govori nam više o svojem novootvorenom dućanu. Okupila je, govori, vlastite omiljene domaće brendove prirodne, eko i clean kozmetike.

“Kod nas pridjev ‘eko’ još uvijek nije dovoljno dobro definiran. Koriste ga svi koji žele biti in, zbog čega on gubi vrijednost među kupcima. Zlorabi ga se pa su ljudi skeptični, a zakoni ne štite kupca po tome pitanju”, govori Nina, objašnjavajući kako jedan od brendova koji se prodaju u njezinom dućanu ima certifikat za eko proizvodnju.

“Sto posto prirodna kozmetika ne postoji. To bi značilo da ona nema nijedan konzervans, a po zakonu ga treba imati svaki proizvod koji je na tržištu. Konzervansi štite od bakterija i drugih štetnika koji su puno opasniji od samoga konzervansa. Nije stvar samo u tome što se, nego i koliko se koristi”, kaže.

Inspirirano prirodom

Pa, kako je onda sama birala brendove i proizvode koje će prodavati u Guštu?

“Sve sam najprije upoznala kao kupac. Bila sam zadovoljna njihovim proizvodima. Oni koje sam uzela se stvarno trude. Mimo osobnog iskustva, kasnije sam s proizvođačima pričala o sirovinama, ambalaži, njihovim stavovima, izgrađenosti brenda… Najviše cijenim craft proizvodnje koje imaju svoj smjer i dosljednost te znaju što žele postići”, priča Nina.

Ne voli, kaže, izdvajati određene brendove jer sve s kojima radi smatra vrhunskima. No ipak je pristala dati nam nekoliko primjera kako bismo imali jasnije viđenje o čemu točno govori.

“Neki proizvodi imaju terapeutski učinak, neki ističu sastojke, treći povezuju svoj rad s lokacijom… Recimo, dva brenda koja i recikliraju svoje ambalaže su uchka i 757 Natural Cosmetics. uchka je priča iz Istre i bavi se wildpickingom – beru divlje bilje pazeći na to da ne ometaju prirodnu ravnotežu. Ne poberu sve što nađu na livadi, nego brinu o tome tko doista živi na toj livadi. Također, materijal koji bude viška koriste kao kompost”, govori, pa nastavlja:

“757 Natural Cosmetics je pak iz okolice Splita. Svaki njihov proizvod je inspiriran jednom od 757 ljepota registriranih u Hrvatskoj. Njihova ‘Neretva’ je peeling od tamošnjih agruma, ‘Mosor’ je od autohtonog smilja…”, objašnjava, pa dodaje: “Svatko od njih ima nešto po čemu je poseban”.

Nijedno drvo nije nastradalo

Spominje i brend Into the Wild Cutting Board koji proizvodi kuhinjske daske za rezanje.

“Radi ih moj prijatelj koji živi na Velebitu, a riječ je o daskicama za rezanje i serviranje. Ono po čemu su posebne je to što on pronalazi drvo koje je srušila bura te ih onda obrađuje. Svaka je drugačija, svaka je posebna, a drvo je vraćeno u život”, priča.

Više o Nini i Guštu pročitajte ovdje.

PHOTOS BY: @imagestudio.weddings / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.