fikri-rasyid-kV-byD38Q6M-unsplash

Popularno turističko odredište oduševilo kampanjom: Traže turiste da ne kupuju vodu, već da ju toče s javnih česmi

GREEN_300_listici_sredina

Na svakih sto metara jedna

I dok će vas na mnogim turističkim destinacijama "opelješiti" za bočicu vode, Venecija, jedna od najpoznatijih svjetskih turističkih središta radi upravo suprotno. Oni vas tamo naime, potiču da ne kupujete vodu u plastičnim bocama, već da ju natočite na jednu od stotinu javnih slavina u gradu.

I dok na brojnim turističkim odredištima cijene vode u trgovinama dosežu bizarne brojke (u što smo se uvjerili i u Hrvatskoj), Venecija je pokrenula kampanju u kojoj potiču turiste da konzumiraju vodu iz javnih slavina. Umjesto da se kupuje ona u plastičnim bocama koje kasnije završe na otpadu, ovako prolaznici mogu natočiti vodu u svoju višekratnu bocu i time smanjiti gomilanje već ionako plastikom pretrpan svijet. “U 2019. godini, 5,5 milijuna ljudi posjetilo je grad koji ima samo 50.000 stanovnika. Ovisno o sezoni, turizam je odgovoran za do 40 posto proizvodnje otpada”, izjavili su za strane medije iz tamošnjeg gradskog vijeća. 

Jedno od popularnijih svjetskih odredišta, mogima omiljena Venecija bila je gotovo prazna tijekom pandemije pa sad grad traži načine za ograničavanje utjecaja koji putnici imaju na lokalni okoliš koji se uvelike smanjio tijekom lockdowna. Osim što su uveli turističku pristojbu, novom kampanjom žele potaknuti ljude da ne kupuju višekratne jednokratne plastične boce. Vodoskoke i česme je lako pronaći s 126 fontana po cijelom gradu, a ima ih jedna na svakih 100 metara.“Poticanje korištenja besplatne pitke vode proizvodi manje otpada, ali također donosi manje boca u povijesnu jezgru, što znači manje onečišćenja i manje transporta”, objašnjavaju iz gradskog vijeća. Tako je tvrtka za distribuciju vode Veritas razvila mobilnu aplikaciju koja pomaže turistima da pronađu mjesta gdje mogu napuniti svoje boce s vodom. Aplikacija je mapirala sve fontane u Veneciji i aktiviranjem GPS-a možete pronaći rutu do one najbliže.

Hotel Flora u Veneciji čak je odlučio napraviti korak dalje u poticanju turista da prestanu kupovati jednokratne plastične boce. Naime, vlasnik Gioele Romanelli napravio je vlastitu tiskanu kartu koja označava fontane u Veneciji plavom kapljicom vode. Kaže da to ljudima daje vizualnu predodžbu o tome koliko je jednostavna ova akcija smanjenja otpada. Kada se prijavljuju, gostima se govori o akciji smanjenja plastike i daje im se jedna od ovih karata. Kaže da su njihove reakcije često entuzijastične, a neki su iznenađeni kada saznaju da je voda u gradu pitka. 

PHOTOS BY: Unsplash, Pexeles / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.