Sezona je jednog od najzdravijeg povrća. Jeste li već pribavili svoj “pušlek”?

GREEN_300_listici_sredina

Kraljica proljetnog objeda

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Iako mnogi rotkvicu povezuju s doručkom na Uskrs, ova kraljica proljeća trebala bi se češće naći na našem meniju.

Nakon visibaba, kukurijeka i šafrana, nitko kao rotkvica tako dobro ne najavljuje proljeće. Ovo popularno povrće koje nas asocira na uskrsni doručak, već naveliko možete pronaći na tržnici ili pak u vrtu ako ste ga zasadili na vrijeme. Rotkvice pripadaju istoj botaničkoj porodici kao i repa i koraba, a smatra se kako potječe iz južne Azije.

Osim za svečani doručak, ove ružičaste loptice trebali bi češće uvrstiti u prehranu, a brojni su razlozi za to. Iako im je sezona relativno kratka, rotkvice su pravi izvor nutritivnih vrijednosti i izvrsna namirnica za naše zdravlje. Jedna stara kineska poslovica kaže kako dok je sezona rotkvica, liječnici mogu na godišnji odmor, stoga kako god ju spremili imat će mnoge beneficije na vaše zdravlje. Iznimno je korisna za jetru i želudac, a možda rijetki znaju kako je u prošlosti nazvana i kraljicom zdravlja. Sa samo 100 grama ovog povrća osigurat će vašem organizmu čak 14% dnevnih potreba za vitaminom C, a osim toga, rotkvica je bogata i vitaminima A, K, B6, folnom kiselinom i riboflavinom, ali i raznim mineralima, poput kalija, kalcija, željeza, magnezija i mangana. Odlična je i u borbi protiv gljivica te ima antikancerogena svojstva.

Kako ju pripremati? Iako su mnogi naučeni da rotkvicu konzumiraju svježu i opranu, jednako je ukusna i pečena, ali i kuhana. Kod pečene rotkvice bitno je dobro ju oprati, lagano posoliti, dodati po želji neke od začina i uvaljati u maslinovo ulje. Peći nekoliko minuta u pećnici na 200 stupnjeva. Ako niste fan rotkvica zbog njihove gorčine, ovo je idealan način za pripremu, jer tako gube na gorčini, a razvijaju slatkoću.

Rotkvice se mogu i skuhati, a prema Ayuverdi takve su i najbolje. Opcija može biti varivo s rotkvicama, no kuhane i začinjene rotkvice izvrsno se slažu i kao prilog. Također, ne bacajte lišće od rotkvice jer ono može biti jednako hranjivo i iskorišteno u jelima kao i sam plod. Naravno, treba ju konzumirati u umjerenim količinama, posebice ako imate osjetljivu želučanu sluznicu, probleme s crijevima ili bubrezima.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Napravi nešto zeleno već danas.

Klikni „prijavi se“
i na pravom si putu!

Copyright 2022 © Sva prava pridržana - GREEN.HR

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.