PCEE22_0414_fine

Sardinija: Tamo gdje se nebo spaja s morem, a električni Porsche Taycan samo je šlag na vrhu torte

GREEN_300_listici_sredina

Luksuz i održivost

Biti na Sardiniji uistinu je poseban osjećaj. Osim što boravite na drugom najvećem talijanskom otoku od gotovo dva milijuna ljudi, boravite na mjestu tirkizno plavog mora i dugih pješčanih plaža, mjestu gdje je održivost način življenja, a ne opcija. Mi smo otok upoznali i s ove strane volana luksuznog Porschea koji je predstavio električne modele Taycan Sport Turismo, a bili smo rijetki medijski sretnici koji su imali prilike testirati ovu očaravajuću jurilicu. Donosimo dojmove.

Sardinija, sunčani otok na sredini Sredozemnog mora i drugi po veličini u Italiji rijetko će koga ostaviti ravnodušnim, kako i ne bi kad na otoku živi gotovo dva milijuna ljudi, a krajolici ovog velebnog prirodnog zdanja 190 kilometara udaljenog od kopna ostavljaju bez daha, kao i vijugave cestice nalik onima na dalmatinskim otocima. Sve to izvrsno je poslužilo kao podloga, ali i pozadina za testiranje električnih automobila, Porsche Taycana Sport Turismo u sklopu Taycan Sport Turismo Media Drive-a. Da, bili smo rijetki sretnici koji su uživali u ovom povijesno poznatom luksuzu na četiri kotača, a kako nismo automobilski portal, prvo ćemo vam sažeti dojmove ovog neodoljivog otoka, a niže ćemo pokušati sažeti sve ono što smo doživjeli vozeći se ovom automobilskom raketom.

Sardinija je mjesto za odmoriti dušu, tijelo nešto manje ako želite provesti dio odmora aktivni pa vam silne uzbrdice i nizbrdice ne ostavljaju vremena za predah. No, pogled na plavetno prostranstvo koji ćete time dobiti nemjerljiv je sa svakom kapi znoja koju ste eventualno ispustili tijekom ovih ljetnih vrućina, a Sardinija vrlo dobro zna što su vrućine pa se temperature rijetko spuštaju ispod 33 Celzijevih stupnjeva (da, ovdje je 40 Celzijevih stupnjeva gotovo uobičajena stvar). Sardinija ili vam ga Sardegna na talijanski je dobila ime po Sardima, iberijskom plemenu koje se tu nastanilo u 12. stoljeću pr. Krista, a to je otprilike u vrijeme kada u središnjoj Italiji prvi puta susrećemo Etruščane.

Ono u što ćete se zaljubiti na prvi pogled je ta divna tirkizno plava boja mora koja osvaja sve i da niste pretjerani ljubitelj mora i ljetovanja, što naravno uključuje i predivne dugačke pješčane plaže. Već pri samom kročenju na ovaj talijanski biser, morate prihvatiti činjenicu kako ćete na svakom koraku na ovom otoku morati reciklirati otpad. I dok se u našoj zemlji, posebice u glavnom gradu i dalje raspravlja oko reciklaže i pravilnog odlaganja otpada, na Sardiniji toga nema. Na Sardiniji ćete pravilno naprosto morati odlagati pa čak i najmanji komadić smeća koji imate u torbi.

Da se pazi da svaki detalj bude barem donekle u skladu s prirodom, svjedoči i činjenica kako Sardinija ima gotovo najviše ekološki održivih smještaja, a ono što je nama zapelo za oko je doručak u hotelu. Da, tamo ćete naići na popularni švedski stol, ali na nešto drugačiji način. I dok su mnogi navikli da na doručku trpaju na tanjur sve što se nađe na traci, ovdje će vas poslužiti ljubazno osoblje koje će vam na tanjur staviti onoliku količinu kolika vam je zapravo potrebna. Na taj način se izbjegava nepotrebno bacanje hrane, već se pazi na to da doručak bude zero waste najviše koliko je moguće.

E sad; kad bismo u jednoj riječi opisali doživljeno u ovoj električnoj jurilici, ne bismo bili pretjerano artikulirani. Wau. Pfff. Ndaaa… Ovo je otprilike što nam se vrzma po glavi. (izraz lica uključen). U ruke redakcije, pripali su ključevi modela Porsche Taycan 4S Sport Turismo. Prije svega očara vas plava boja koja se nevjerojatno stopila sa sardinijskim okruženjem, no, nekoliko sekundi kasnije očara vas i papučica gasa kojom za svega četiri sekunde postignete brzinu od 100 km/h, a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Uzbudljivo zar ne?! No, tu ćemo stati s brzinom s obzirom na to da je na Sardiniji dozvoljena brzina u naseljenim mjestima svega 30 km/h, a samo ćemo reći kako ovaj automobil naprosto klizi prometnicama.

Taycan Cross Turismo prihvaća vaš životni stil, s povećanim stražnjim prtljažnikom i još prostranijom unutrašnjošću. Za one koje zanima težina automobila, situacija je sljedeća; s baterijom Performance masa praznog vozila iznosi 2.170 kilograma, a s Performance Battery Plus masa praznog vozila je 2250 kilograma. Kada govorimo o potrošnji energije i dometu, s Performance baterijom: kombinirana potrošnja energije je 25,7 kWh/100 km, a domet 358 – 441 kilometara, dok je s Performance Battery Plus kombinirana potrošnja energije 26,1 kWh/100 km, a domet 417 – 498 kilometara. Također, možda veliki automobilski znalci to već znaju, ali kočenjem ove jurilice ujedno i punite bateriju.

Unutrašnjost automobila priča je za sebe. Osim što imate osjećaj da sjedite u svemirskom brodu (ili bar želimo vjerovati da je tako), elegancija ga ne napušta ni iznutra. Predivni led ekrani, elegantan sportski model volana, kao i nevjerojatna preglednost tijekom vožnje dodatni su bodovi ovom već za nas ionako iznadprosječnom odlikašu čija se cijena kreće od 867.777,75 kuna.

Mogli bismo vam u nedogled nabrajati sve ono doživljeno u dvodnevnom druženju s ovim električnim jurilicama, no svemu lijepom jednom mora doći kraj, a ovaj električni ljepotan neće tako brzo iz našeg sjećanja.

PHOTOS BY: press / Sva prava pridržana

Vezani članci

No results found.

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.