Britanska Agencija za standarde oglašavanja (ASA) zabranila je reklamu Toyotinog SUV-a zbog “odobravanja vožnje na način koji zanemaruje utjecaj na okoliš“.
Žalbu na spomenutu reklamu najprije je podnijela grupa za kampanju Adfree Cities, nakon koje se ASA očitovala, a potom i zabranila reklamu. Kako navodi Sky News, to se dogodilo po prvi put u povijesti.
“TV reklama Toyotinog sportskog terenskog vozila Hilux prikazuje je brojna vozila koja se brzo voze po terenu, uzrokujući podizanje prašine. U pozadini se čuje da je vozilo jedan od pravih spektakla prirode te da je Toyota Hilux rođen da luta“, stoji u objašnjenju presude koju je donijela ASA.
Ubrzo nakon presude očitovala se i Toyota, iz koje tvrde da se spomenuta reklama “neće tumačiti kao poticanje ili opravdavanje ponašanja u vožnji koje je štetno za okoliš“.
Rečeno je da je model Hilux dizajniran za “najteža okruženja”, pogodan za određene industrije, poput poljoprivrede i šumarstva.
Glasnogovornik Toyote rekao je da tvrtka “ne odobrava ponašanje koje je štetno za okoliš” te da je “Toyota jedna od vodećih kompanija iz tog sektora kada je riječ o smanjenja emisije ugljika u svojoj ponudi vozila”.
Zabrana ostaje
“Toyota brine za kupce kojima je potrebna opcija mobilnosti za pouzdanu upotrebu na najsurovijim terenima – one ljude koji rade u off-road i udaljenim okruženjima“, dodaju iz Toyote.
“Snimka vozila u ovom je slučaju dobivena na lokaciji izvan Ujedinjenog Kraljevstva, na privatnom zemljištu, sa svim potrebnim dozvolama, u ekološki neosjetljivom okruženju. Osim toga, statička slika korištena u prikaznom oglasu bila je CGI, bez utjecaja na okoliš zemljište“, stoji u očitovanju tvrtke.
No, zabrana ostaje na snazi.
“Ovi oglasi predstavljaju utjelovljenje Toyotine potpune nebrige za prirodu i klimu, prikazujući ogromna vozila koja jako zagađuju okoliš kako voze velikom brzinom kroz rijeke i divlje travnjake“, kazala je Veronica Wignall, sudirektorica u Adfree Cities, rekla je