Američka je automobilska tvrtka Tesla je pokrenula odjel za napredno istraživanje baterija u Dalhousieju 2016. kako bi postali partneri s Jeff Dahnom, svjetski poznatim stručnjakom za tehnologiju baterija, njegovim kolegama i studentima diplomskog studija.
Naime, Dahn (koji radi na Sveučilištu Dalhousie u Halifaxu u Kanadi) i njegov znanstveni kolega Michael Metzger objavili su rad s jedinstvenim naslovom “Li[Ni0.5Mn0.3Co0.2]O2 kao vrhunska alternativa LiFePO4 za dugovječne niskonaponske Li-Ion ćelije”, koji je nedavno objavljen u Journal of the Electrochemical Society.
Ukratko, u radu se objašnjava potencijal baterije na bazi nikla. Ova nova tehnologija duže zadržava energiju i ima veću gustoću od dosadašnjih litij-ionskih baterija. Budući da nova tehnologija zahtijeva manje baterijskih ćelija, pomaže u rješavanju problema nestašice materijala i smanjuje cijenu električnih vozila.
Korištenje nikla povećava gustoću energije nove baterije. U idealnoj situaciji u kojoj baterija održava temperaturu od 25 stupnjeva Celzija moglo bi prolongirati njezin životni vijek na više od jednog stoljeća. To je od izuzetne važnosti jer iskopavanje kobalta (“najvrijednije” rude na svijetu koja je potrebna za izradu baterija) može dovesti do onečišćene vode, zraka i tla te kod rudara prouzročiti respiratorne i druge zdravstvene probleme.
U potrazi za razvojem savršene baterije, gustoća energije je ključna. Manja gustoća znači da je za prelazak na određenu udaljenost potrebno više baterija. Baterije veće gustoće zauzimaju manje prostora u automobilu i omogućuju da automobili pređu veće udaljenosti. Razlog zašto je tako teško odustati od fosilnih goriva je taj što ona pružaju tako visoku gustoću energije, više od 100 puta veću od gustoće baterija koje su do sada izumljene.
Tesla je odlučio nastaviti partnerstvo s Dahnom i njegovom grupom znanstvenika do 2026. kako bi u budućnosti imali jeftinija, učinkovitija električna vozila.