Ako se pitate kako se tvrtka koja prodaje sportsku opremu odjednom bavi prodajom hrane, kada bolje razmislite, zapravo ima smisla. Patagonia je tvrtka koja voli prirodu, prodaje proizvode za uživanje u prirodi te svojim načinom rada pazi na okoliš i planet kako god može. Svojom željom da brinu o okolišu i smanje štetu koju nanosimo, došli su do zaključka: “Ljudi trebaju novu jaknu svakih pet ili deset godina, ali jedu tri puta dnevno. Ako zaista želimo zaštititi naš planet, sve počinje s hranom”, izjavio je Yvon Chouinard, osnivač Patagonia Provisions.
Moderna industrijska poljoprivreda u svojim nastojanjima da poveća učinkovitost i profit se oslanja na jednogodišnje monokulture, otrovne herbicide i pesticide, sintetička gnojiva i otpadnu vodu, a sve to uništava gornji sloj tla mnogo brže nego što se može zamijeniti. Pa tako i hrana koja proizlazi iz ovakvog sustava nije dobra ni za nas ni za okoliš. Govedina cijepljena antibioticima i hormonima rasta, tvornički uzgojeni pilići, blijeda jaja bez okusa, GMO usjevi natopljeni kemikalijama su samo neki od razloga zbog čega trebamo promijeniti način na koji jedemo i proizvodimo hranu. Srećom, postoji svjetlo na kraju tunela.
Regenerativne prakse organske poljoprivrede daju velike usjeve uz izgradnju zdravijeg tla, koje može povući i pohraniti više stakleničkih plinova. Provisions je baš zato i pokrenut, da učini taj zaokret i korak prema novoj budućnosti. Tvrtka navodi kako sve što rade je stvoreno da pomogne u rješavanju ekološke krize. Kako bismo obnovili naše iscrpljene oceane i tla, koriste se regenerativne prakse koje se često temelje na predindustrijskim načinima uzgoja i berbe. A iz toga kao bonus proizlazi ukusna, hranjiva organska hrana, bez pesticida, hormona, antibiotika i GMO-a.
Jedan od najboljih proizvoda koji je proizašao iz Patagonia Provisions je njihova nagrađivana organska tjestenina, nagrađivana s razlogom. Proizvod nosi naziv Organic Kernza Fusilli i ima 4,9 zvjezdica od pet, što svjedoči o njegovoj kvaliteti. Patagonia Provisions je za ovu tjesteninu iskoristila “revolucionarno novo žito” nazvano Kernza. Jednogodišnje žitarice poput pšenice, riže i kukuruza zahtijevaju obradu, što remeti tlo i oslobađa ugljik koji zagrijava planet. Za razliku od većine sorti žitarica, koje se moraju saditi godišnje, Kernza je višegodišnja, što znači da ostaje ukorijenjena iz godine u godinu. Njegov duboki korijenski sustav sprječava eroziju, hrani tlo, izvlači ugljik i proizvodi vitka zrna puna toplog, orašastog okusa, idealnog za tjesteninu. Kernza brašno se kombinira s grizom za ugodnu elastičnu teksturu, a zatim se pomoću brončanih kalupa oblikuje i stvara hrapava površina na njihovim fusilima. Neravna površina omogućuje da umaci bolje prijanjaju, čineći svaki zalogoj ukusnijim.
Kernza je bolji izvor biljnih proteina, vlakana i esencijalnih aminokiselina u usporedbi s jednogodišnjom pšenicom. Krupica ima jednu od najviših razina proteina od bilo kojeg brašna za tjesteninu (oko 13%, u usporedbi s 9-11%, u prosjeku za višenamjensko brašno), a obogaćeni griz također doprinosi vitaminima B i antioksidansima. Kako bi se zaokružila cijela priča brige o okolišu, tako je i kutija za tjesteninu izrađena od 100% recikliranih vlakana (preusmjerenih iz toka otpada) i može se reciklirati. Tvrtka također ima B Corporation i 1% za Planet certifikate.
“U skladu s načelima koja pokreću nagrađivanu hranu odgovornog izvora Patagonia Provisions, naša Organic Kernza Fusilli podržava rješenje za klimatsku krizu, nadovezujući se na naš uspjeh s prvim komercijalnim Kernza proizvodom na tržištu – našim Long Root pivima“ kaže Birgit Cameron, suosnivačica i voditeljica Patagonia Provisions. “Uzbuđeni smo što ćemo nastaviti s pronalaženjem ukusnih inovativnih načina da pomognemo proširiti Kernzu. Prepuna toplog, orašastog okusa i ugodne proljetne teksture, naša nova tjestenina dobro funkcionira u gotovo svim biljnim ili mesnim receptima. Zadovoljstvo je znati da svaka zdjela Kernza tjestenine doprinosi zdravijem planetu.”