Krešimir i Lovro rade u vodećoj tvrtki u Hrvatskoj koja brine za okoliš: ‘Planet moramo predati našoj djeci u boljem stanju’

GREEN_300_listici_sredina

Kompanija koja živi održivo

Ako samo jedan vijak nije na mjestu, stroj neće raditi kako treba. Ista je stvar i s konkretnim promjenama, jer svaka ozbiljna kreće od pojedinca.

Iako se sve više vodećih korporacija okreće ka održivosti, ulažući pri tom pozamašne iznose, zapošljavajući menadžere za održivost, tiskajući letke koji sadržavaju zelene poruke; to često postaje tek jedna od kvačica u ispunjavanju ESG ciljeva kompanije.

S druge pak strane, rijetke su tvrtke koje održivost zaista shvaćaju, koje su odavno prepoznale da je ključ promjene u pojedincu, znajući da ako samo jedan vijak nije na mjestu – stroj neće raditi kako treba. Među njima je i Kaufland koji vjeruje da različite pozicije u velikoj korporaciji mogu na jednak način utjecati na održivost cijele tvrtke, kroz rad s ambalažom, rad u menadžmentu pa sve do malih i većih popravaka u tvrtki.

Razgovarali smo, stoga, s njihovim zaposlenicima – Krešimirom Oršolićem koji je u Kauflandu domar te Lovrom Anićem, voditeljem Odjela suhe robe. Iako rade na potpuno različitim pozicijama, Krešimir i Lovro vjeruju da je održivost najvažniji oblik održivog razvoja, a koji se vrlo jednostavno može primijeniti i na ljudske sustave. Takav pristup svakodnevno implementiraju kroz različite zadatke u Kauflandu.

I dok Krešimira najviše veseli činjenica da svakodnevno može usavršiti novu vještinu, Lovru motiviraju kolege s kojima radi, ali i mogućnosti koje mu je Kaufland otvorio.

“Kada govorimo o Kauflandu onda moramo istaknuti da se radi o ultimativnom hipermarketu koji nudi za svakog ponešto i to na jednom mjestu. Ako vas zanima raditi s robom onda je ovo pravo mjesto za vas. Ako pak preferirate biti mesar, pekar ili voćar mogućnosti su vam tu. Rad u logistici, sigurnosti na radu ili možda u uredu, za svakoga je tu ponešto i svatko može pronaći svoju branšu na jednom mjestu. Kad tomu dodamo mogućnosti za napredovanje gdje domar može za koju godinu mijenjati voditelja poslovnice onda su te mogućnosti ono što čovjeka motivira da svaki dan pruži svoj maksimum i pokuša biti još bolji”, kazao nam je Lovro.

No, razmišljati održivo nekima se može učiniti zahtjevno. Upitali smo ih, stoga, što je za njih održivost?

Krešimir: Za mene je održivost bilo koji način na koji Kaufland može uštedjeti. Na primjer, zašto bismo plaćali dolazak nekog majstora na intervenciju ako ja mogu nešto sam popraviti, zar ne?! Mislim da na taj način kao domar mogu direktno doprinijeti smanjenju troškova.

Lovro: Kad govorimo o održivosti prvenstveno mislimo na prirodnu održivost. To je u svakom slučaju najbitniji oblik održivog razvoja, ali je pojam po meni puno veći, odnosno širi i može se primijeniti i na ljudske sustave.

Ipak, najpotpuniji oblik održivosti bio bi sudjelovanje čovjeka u održivosti prirode, odnosno prilagodba njegovih djelatnosti da budu kompatibilne s održivim razvojem njegove okoline kako bi zajedno opstali što duže i bili što produktivniji na obostranu korist.

Na koje se sve načine susrećete s temom održivosti na poslu?

Krešimir: Na poslu se s temom održivosti susrećem na prijemu ambalaže gdje direktno doprinosim očuvanju okoliša. Ambalaža od boca i limenki kroz određene procese se ponovno proizvodi te se i tako smanjuje zagađenje okoliša. Kartonska ambalaža, plastična ambalaža, folije i ostale frakcije se odvajaju i sortiraju te s vremenom također ulaze u ponovnu proizvodnju. Što se hrane tiče, činimo sve da se ista što manje baca. Određena količina se donira posrednicima u doniranju hrane, a hrana koja više nije za konzumaciju sortira se po kategorijama tj. frakcijama.

Lovro: Kaufland je u svoje temeljne vrijednosti uvrstio sudjelovanje u održivom razvoju. Tako je i tema održivosti svakodnevno prisutna u našim dnevnim procesima. Bilo da se radi o specijaliziranim odjelima na kojima se prikuplja ambalaža, sortira bio otpad, ili o svakodnevnim procesima iz područja sigurnosti i suradnje među zaposlenicima.

Što mislite na koji način Kaufland može pozitivno djelovati na okoliš i tako napraviti promjene?

Krešimir: Mišljenja sam da svatko može pridonijeti održivosti te da je ključ u educiranju ljudi. Mislim da naše poduzeće treba ići u tom smjeru jer ljudi moraju biti svjesni koliko je to važno za sve nas. Često svoje kolege podsjećam na štedljiviju potrošnju vode i skrećem pažnju na nepotrebno upaljena svijetla u poslovnici. Naš planet moramo predati našoj djeci u boljem stanju nego što smo ga preuzeli od naših predaka.

Lovro: Smatram da je Kaufland predvodnik u ovom području.. Neki od projekata koji tome govore u prilog su solarni paneli na krovu pametnih nadstrešnica za automobile na parkiralištu poslovnice u Blatu. Imamo 17 poslovnica koje su opremljene punjačima za automobile na struju. Kaufland škola voća i povrća koja školama u Hrvatskoj omogućuje najbolje voće i povrće svaki tjedan. Zeleni dani čišćenja okoliša, kao i donacija hrane potrebitima. Odmak od plastike u svakodnevnoj uporabi gdje je Kaufland možda i jedini hipermarket koji se na to obvezao i toga se pridržava. Senzori za rasvjetu s kojima je svaka naša poslovnica opremljena.

Ovo su neki od primjera koji pokazuju kako je Kaufland predvodnik u održivom razvoju, kako u Hrvatskoj tako i u Europi, a što nas obvezuje da nastavimo pomicati te granice. Jedan od primjera je svakako i ova hvale vrijedna kampanja.

Svjesni ste pojma održivosti u svom radnom okruženju, no što je s Vašim slobodnim vremenom? Jeste li možda uključeni u neke održive projekte?

Krešimir: Ne mogu reći da sam privatno uključen u neke posebne projekte, ali bih istaknuo da se ponašam kao i na poslu; sortiram, recikliram, štedim vodu, struju i ne razbacujem se hranom.

Lovro: Kao magistar inženjer agronomije i inženjer lovstva i zaštite prirode, a po zanimanju profesionalni pčelar s vlastitom firmom već se dugi niz godina bavim isključivo održivim projektima iz sfere zaštite životinja i prirode jer bez njih ne bih niti mogao opstati. Nada je da ću dio tog entuzijazma moći prenijeti i na kolegice i kolege iz Kauflanda i smatram da u tomu i uspijevam. S obzirom na ciljeve Kauflanda i težnju da bude predvodnik održivog razvoja u Hrvatskoj i Europi, smatram da sam na pravom mjestu da nastavim taj svoj put.

* Sadržaj je nastao u suradnji s Kauflandom 

 

PHOTOS BY: Kaufland/Instagram, Pexels / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.