kayra-sercan-7kjuz4wHsPw-unsplash

Coca-Cola stvorila novu ambalažu biljnog porijekla i spremna ju je podijeliti s konkurencijom

GREEN_300_listici_sredina

Za svijet s manje otpada

Tvrtka Coca-Cola, koja je proglašena među najvećim zagađivačima plastikom na svijetu, je objavila da uvodi novu plastičnu bocu napravljenu od kukuruznog šećera i da će ovu inovaciju podijeliti s konkurencijom za bolji svijet s manje otpada.

Svjetski poznata tvrtka za proizvodnju pića svojim proizvodima opskrbljuje milijune potrošača diljem svijeta, stvarajući ogroman ugljični otisak koji se pripisuje proizvodnji plastike i njezinu naknadnom otpadu. Nedavno je inicijativa za borbu protiv plastike Break Free From Plastic objavila izvješće koje prati najveće svjetske korporacije kako bi odredili najgore svjetske zagađivače. Izvješće je analiziralo proizvodnju plastike i otpad od više od 440 brendova diljem svijeta, te je na kraju izvješća Coca-Cola proglašena najvećim zagađivačem planeta četvrtu godinu zaredom.

Coca-Cola je 2018. godine objavila da se obvezuje poništiti svoj otpad i ugljični otisak, tvrdeći da će prikupiti jednu bocu za svaku prodanu. Ubrzo nakon toga se pokazalo da napori tvrtke imaju mali ili nikakav utjecaj budući da je Coca-Cola i dalje najveći korporativni zagađivač u svijetu. Ono što je još više zabrinjavajuće, očekuje se da će se proizvodnja plastike udvostručiti u sljedećih 20 godina zbog čega ovakvi veliki svjetski zagađivači moraju donijeti promjene i voditi put ka budućnosti bez plastike. A upravo oni imaju i moć, sredstva i resurse da ovu viziju pretvore u stvarnost.

Prije desetak godina Coca-Cola je pokušala napraviti promjenu predstavivši PlantBottle™ bocu, prvu PET plastičnu bocu na svijetu koja se može u potpunosti reciklirati, napravljenu djelomično od biljaka. PlantBottle koristio je samo 30% biljnih materijala, a samo u 2009. godini proizvedeno je i distribuirano samo 900 boca. Od tada je tvrtka ostala pod žestokom paljbom aktivista za zaštitu okoliša koji vjeruju da gigant pića zaostaje za trenutnim standardima održivosti.

Tvrtka je otkrila da se svaki dan konzumira više od 1,9 milijardi njezinih pića diljem svijeta što daje uvid u to koliko plastike je potrebno proizvesti kako bi se pratila potražnja potrošača. Zbog toga je razvoj održive alternative tradicionalnom plastičnim bocama bio imperativ. “Dugi niz godina radimo s tehnološkim partnerima na razvoju pravih tehnologija za stvaranje boce sa 100% biljnim sadržajem“, rekla je izvršna direktorica za tehniku i inovacije u Coca-Coli, Nancy Qua. “I uzbudljivo je što smo dosegli točku u kojoj te tehnologije postoje i mogu se proširiti od strane sudionika u lancu vrijednosti.”

U partnerstvu s tvrtkom Virent je stvoren prototip boce napravljen od paraksilena (bPX), materijala koji se temelji na biljnoj plastici. Ova tvrtka je razvila novi bPX materijal sa šećerom iz kukuruza. Obje tvrtke rade na pretvaranju bPX-a u biljnu tereftalnu kiselinu (bPTA), koja će biti osnova nove biljne plastike koja će se koristiti za Coca-Cola boce. “Naš cilj je razviti održiva rješenja za cijelu industriju. Želimo da nam se pridruže i druge tvrtke i da zajedno krenu naprijed. Ne vidimo obnovljive ili reciklirane sadržaje kao područja u kojima želimo konkurentsku prednost”, rekla je Coca-Colina globalna direktorica istraživanja i razvoja za ambalažu i održivost, Dana Breed. Plastična boca biljnog podrijetla označava značajan korak na putu tvrtke ka podizanju svojih standarda održivosti u svom opskrbnom lancu.

Kao dio svoje vizije World Without Waste (Svijet bez otpada), Coca-Cola radi na tome da svu svoju ambalažu učini održivijom, uključujući maksimaliziranje korištenja recikliranog i obnovljivog sadržaja uz minimiziranje upotrebe djevičanskog, fosilnog materijala. Tvrtka se obvezala prikupiti natrag ekvivalent svake boce koju proda do 2030., tako da nijedna njezina ambalaža ne završi kao otpad i stare boce se recikliraju u nove.

PHOTOS BY: Coca Cola, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.