Žujin prvi Green Prix: Pivo koje kampanjom podižu svijest o ilegalnim odlagalištima otpada

GREEN_300_listici_sredina

Čuvaj, pazi, ne bacaj!

Kampanja Zagrebačke pivovare za Ožujsko pivo "Čuvaj, pazi, ne bacaj!" u suradnji s Agencijom 404 proglašena je najboljom zelenom kampanjom na prvom Greencajt festivalu. U razgovoru s Zlatkom Novakovićem iz Zagrebačke pivovare otkrili smo koliko su ovakve nagrade vjetar u leđa za daljnje projekte te kako su uopće došli na ideju za takvu kampanju s obzirom na to da se radi o pivi.

Da i pivovare itekako mogu brinuti o okolišu te poticati svoje potrošače na svijest o zaštiti prirode, to vrlo dobro znaju u Zagrebačkoj pivovari koji su za svoju kampanju “Čuvaj, pazi, ne bacaj!” primili mnoge pohvale, a nagrada Green Prix za najbolju zelenu kampanju koja je nedavno stigla u njihove ruke svakako je dodatna potvrda da se trud, ali i ideja isplatila. U intervjuu Zlatko Novaković iz Zagrebačke pivovare otkrio je sve o ovoj društveno odgovornoj kampanji, te koliko ove nagrade znače svima koji su uključeni u stvaranje ovakvih hvalevrijednih projekata.

Kakve su reakcije na osvojenu Green Prix nagradu?

Reakcije na Green Prix su sjajne. Čestitke su pristizale sa svih strana: od kolega, suradnika i partnera u projektu. Svi smo izuzetno ponosni na ovu kampanju i na rezultate koje smo postigli. Žuja je kampanjom ‘Čuvaj, pazi, ne bacaj!’ htjela podići svijest o važnosti brige za okoliš i ponosni smo što je naš trud prepoznala i struka. Briga o budućnosti počinje već danas odgovornim odnosom prema otpadu i okolišu u kojem živimo, a vjerujem da smo tu poruku uspješno poslali svim našim sugrađanima. Zahvalni smo i našim partnerima u projektu – eko udrugama te Piku i Pevexu – jer bez njih ne bismo uspjeli realizirati 14 akcija čišćenja diljem Hrvatske, okupiti više od 500 volontera i prikupiti više od 15 tona smeća.

Kako ste došli na ideju upravo ovakve kampanje koja u prvi plan stavlja okoliš, a s obzirom na to da se radi o proizvodu kao što je pivo?

Ilegalna odlagališta otpada velik su problem u Hrvatskoj i naš je cilj bio podići svijest o tom problemu. O aktualnim društvenim temama i pitanjima oduvijek progovaramo na sebi svojstven način, pa nam je i ovaj put želja bila probuditi emociju kod naših sugrađana i još jednom dati konkretan doprinos podizanju kvalitete života u zajednici u kojoj djelujemo. Nakon uspješnih društveno odgovornih kampanja Počeši s razlogom, Zaštićene zakonom i Dobri ljudi ove godine smo svoj fokus usmjerili na okoliš. Željeli smo potaknuti ljude da se angažiraju i učine prve korake kako bismo očuvali prirodu i naš planet za buduće generacije. I u tome smo uspjeli. Godinama podržavamo niz kulturnih, sportskih i nevladinih institucija i iznimno smo ponosni na sve naše društveno – odgovorne aktivnosti.

Kakve su reakcije publike bile na kampanju?

Reakcije na kampanju su bile vrlo dobre. Naš televizijski spot s tri, već legendarna, Žujina glavna glumca Goranom Navojcem, Goranom Bogdanom i Reneom Bitorajcem oduševio je naše sugrađanke i sugrađane. Spot prikazuje emotivne scene iz zagađenog okoliša uz pratnju posebno prilagođene domoljubne pjesme. Hrvati su ponosni na ljepote svoje zemlje i vole pjevati o toj ljepoti, pa smo odlučili o ovom problemu progovoriti onako kako najbolje razumijemo – kroz prigodnu pjesmu. Puno se pričalo i o legendarnom fići iz spota, ali ta je scena toliko upečatljiva jer je – istinita. Željeli smo potaknuti ljude da se angažiraju i učine nešto dobro za svoj okoliš, a vjerujem da smo u tome i uspjeli.

Jesu li ovakve nagrade poticaj za daljnji rad u zelenom smjeru?

Apsolutno da. Kampanja Čuvaj, pazi, ne bacaj! jedna je od naših najuspješnijih društveno – odgovornih kampanja do sada i iznimno smo zadovoljni postignutim rezultatima te smo svakako motivirani da i u budućnosti radimo slične projekte. Uostalom, smanjenje štetnog utjecaja na okoliš u našoj je poslovnoj strategiji. U radu s dobavljačima i partnerima pokušavamo smanjiti kolektivni negativni utjecaj kako bismo zajedno mogli ostaviti pozitivan trag na naš planet i društvo. Želimo graditi održiviju budućnost s ciljem smanjenja emisija štetnih plinova, razvijanja kružne ekonomije te zaštite i očuvanja izvora vode. Također, unutar kompanije provodimo aktivnosti koje za cilj imaju tzv. “zero waste” u proizvodnom procesu, a naše najprodavanije pakiranje je i dalje povratna boca koja ima dug životni ciklus na kraju kojeg se u potpunosti reciklira. Osim toga, sve veći udio u prodaji zauzimaju limenke što je također održivo jer je aluminij jedan od pakirnih materijala koji imaju najveću stopu reciklabilnosti, čak 96 posto. Isto tako, jedni smo od prvih pokrovitelja koncertnih događanja koji su na velikim eventima omogućili višekratnu perivu čašu koja se koristila i na našim akcijama čišćenja ove godine. Takve inicijative nisu korisne samo za naše poslovanje već i za cijelu našu zajednicu.

Mislite li da su festivali poput Greencajta jedinstvena mjesta gdje se ljudi mogu educirati o održivim i zelenim navikama?

Festival Greencajt koji je ove godine debitirao u zelenom ambijentu je sjajna inicijativa. Ponudio je raznolik i edukativan sadržaj zanimljiv različitoj publici, a njegov cilj da kroz konkretne radionice i panele osvijesti ljude da naša budućnost mora biti zelena, jest ono što svi moramo što prije shvatiti. Upravo nam takvi festivali i događanja, te kampanje poput naše Čuvaj, pazi, ne bacaj!, ukazuju na važnost i potrebu očuvanja naše planete.

PHOTOS BY: Promo, Matej Grgić, Luka Cerovina / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.