Je li ikad itko od stao u Karlovcu duže od nekoliko minuta na autobusnom kolodvoru? Ako niste, onda je odlična informacija za vas da upravo ovaj grad na četiri rijeke jedan je od onih čije korištenje bicikla kao prijevoznog sredstva seže duboko u povijest.
Ulaganje u biciklističku infrastrukturu
Prema posljednjim podatcima Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, Karlovac ima gotovo 35.000 metara biciklističkih staza i traka odvojenih od kolnika, biciklističkih traka na kolniku više od 2.000 metara, mješovitih pješako-biciklističkih površina 4.500 metara, te oko 200 komada vertikalnih prometnih znakova.
Karlovac, predvodnik biciklizma
Sve to dovodi do činjenice da je upravo Karlovac jedan od predvodnika biciklizma u Hrvatskoj čemu idu u prilog još neke zanimljive informacije. Naime, prvi biciklistički klub u Karlovcu osnovan je davne 1885. godine, Karlovac ima i prvi dokument o reguliranju biciklističkog prometa u Karlovcu nazvan Vozni red, što ga je Gradsko poglavarstvo donijelo 26. ožujka 1895., a najzanimljiviji detalj je i to da je Karlovac dom najstarijeg očuvanog bicikla na pedale u Hrvatskoj iz 1867. godine.
Ime bicikla je urnebesno, zove se Kostotresac i prema imenu možemo samo naslutiti kako su protekle vožnje na njemu. Bicikl se čuva u Gradskom muzeju Karlovac, njegov je vlasnik Petar Lukšić, a doniran je u sklopu prikupljanja koje provodi Muzealni odbor osnovan 1911. godine.