timothy-holmes-wfbxYOMjvEg-unsplash

Znate li koja je bila najveća ekološka nesreća? Dan danas nisu poznati razmjeri štete

GREEN_300_listici_sredina

Katastrofa velikih razmjera u Europi

Na današnji dan dogodila se jedna od najvećih ekoloških katastrofi. Prevrnuo se tanker "Prestige" iz kojeg je iscurilo gotovo sto tisuća litara goriva.

Na današnji dan prije 20 godina dogodila se jedna od najtežiš ekoloških nesreća u Europi. Prevrnuo se tada tanker “Prestige” uz obalu španjolske sjeverne pokrajine Galicije, koji je bio natovaren s 77.033 tone goriva. I dan danas vidljivi su razmjeri štete, prenosi HINA. Crne mrlje na stijenama podsjećaju prolaznike na katastrofu koja se dpogodila. Manuel Rial, umirovljeni pomorac, smatra da ti vidljivi ostatci potječu s nepristupačnih dijelova obale koje se tada nisu mogla očistiti. Podjeća i da je “sentinazos”, ilegalni postupak kojim brodovi čiste svoje tankove na otvorenom moru, još uvijek čest slučaj.

Danas, dvadeset godina kasnije, još uvijek nije poznato u kolikoj je mjeri “Prestige” onečistio okoliš. “Čvrsto vjerujem da bi s tehničko-znanstvene točke gledišta bilo dobro posjetiti olupinu da utvrdimo količinu goriva koje je još uvijek deponirano ondje te da procijenimo rizik od njegovog izlaženja”, kaže Antonio Figueras, koji je u to vrijeme bio direktor Instituta za pomorska istraživanja (CSIC).

Kapetan nesretnog broda koji se prevrnuo, Apostolos Mangouras, osuđen je prvo na devet mjeseci zatvora, a kasnije mu je Vrhovni sud povećao tu kaznu na dvije godine zatvora zbog kaznenog djela protiv okoliša. Dodatan problem stvorilo je i tegljenje broda. Naime, šest dana nakon što je potonuo, brod je bio tegljen morem kako se ne bi raspao, ali prelomio se na dva dijela i potonuo 246 kilometara od obale u području dubokom više od 3,5 kilometara.

Figueras smatra da je potrebno nekoliko stotina tisuća eura kako bi se došlo do olupine. Tehnologija za takav postupak već postoji, ali nedostaje političke volje. “Nedostatak političkog interesa predstavlja rizik jer su prije ‘Prestigea’ i drugi brodovi već doživjeli brodolom na galicijskoj obali, poput ‘Casona’ (1987.) i Urqiole (1976.), a da Španjolska nije razvila mehanizme potrebne za brzu i snažnu reakciju u krizama poput ove, sad stare 20 godina”, rekao je Figueras.

 

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.