mika-baumeister-USW-dIQpcAk-unsplash

Znanstvenici razvijaju jeftine i održivije baterije koje će promijeniti svijet

GREEN_300_listici_sredina

Napunit će se za samo nekoliko minuta i trajati puno dulje

Mnogi smatraju kako ćemo u bliskoj budućnosti ostati bez određenih materijala poput litija, nikla i kobalta, koji su nam potrebni za elektrifikaciju svega. Zbog toga su se istraživači s MIT-a odlučili pripremiti unaprijed i razviti rješenja koja će nam omogućiti jeftinije opcije od lako dostupnih materijala.

Ljudi su dokazali tijekom godina kako se zapravo vrlo dobro snalazimo u kriznim situacijama i na kraju uvijek pronađemo rješenje. Slično tome, došlo je vrijeme i da se pronađu alternativna rješenja umjesto dosadašnjih baterija. Problem s litij-ionskim baterijama je taj što su materijali skupi, imaju zapaljive elektrolite i ponekad se zapale, a ako ih punite prebrzo, mogu se stvoriti šiljasti dendriti i kratko spojiti bateriju. Neki vjeruju i da će se materijali korišteni za baterije u skorijoj budućnosti maksimalno iscrpiti pa moramo već sada naći drugo rješenje. Budući da su resursi oskudni, cijena je naravno veća. Istraživači s Massachusetts Institute of Technology (MIT) napravili su bateriju od isplativih, uobičajenih materijala koji imaju visoku gustoću energije po samo djeliću cijene baterija na bazi litija. Neki idu toliko daleko i kažu da će promijeniti svijet.

Istraživač i profesor s MIT-a Donald Sadoway rekao je da je posebno tražio jeftine materijale kojih ima u izobilju. “Želio sam izumiti nešto što je bolje, mnogo bolje od litij-ionskih baterija za stacionarno skladištenje malih razmjera, a naposljetku i za upotrebe u automobilima”, rekao je Sadoway za MIT News. Tri sastojka s kojima su završili su jeftini i lako dostupni. Aluminij, koji se ne razlikuje od obične alu-folije u supermarketu, sumpor, koji je često otpadni proizvod iz procesa kao što je rafiniranje nafte i široko dostupne obične soli. “Sastojci su jeftini, a stvar je sigurna – ne može gorjeti”, kaže Sadoway.

Štoviše, bateriji nije potreban vanjski izvor topline za održavanje radne temperature. Toplina se prirodno proizvodi elektrokemijski putem punjenja i pražnjenja baterije. “Dok punite, stvarate toplinu, a to sprječava smrzavanje soli. A onda, kada se isprazne, također stvara toplinu,” kaže Sadoway. U tipičnoj instalaciji koja se koristi za niveliranje opterećenja u postrojenju za solarnu proizvodnju, na primjer, “pohranili biste električnu energiju dok sunce sja, a zatim biste je crpili nakon što padne mrak, i to biste radili svaki dan. A proces punjenja-mirovanja-pražnjenja-mirovanja dovoljno je da proizvede dovoljno topline da stvar održi temperaturu”. Sadoway dodaje kako bi ova nova formulacija baterija bila idealna za instalacije otprilike veličine potrebne za napajanje jednog doma ili male do srednje tvrtke, proizvodeći nekoliko desetaka kilovat-sati skladišnog kapaciteta.

Manja veličina aluminij-sumpornih baterija također bi ih učinila idealnim za upotrebu za stanice za punjenje električnih vozila, jednom kada električna vozila postanu dovoljno uobičajena na cestama da se nekoliko automobila želi puniti odjednom. “Ako to pokušate učiniti s baterijama i želite brzo punjenje, nemamo tu količinu “amperaže” u liniji koja napaja postrojenje”, kaže Sadoway. Dakle, postojanje baterijskog sustava kao što je ovaj za pohranjivanje energije i zatim brzo oslobađanje kada je to potrebno moglo bi eliminirati potrebu za instaliranjem skupih novih električnih vodova za opsluživanje ovih punjača.

Danas se potražnja zadovoljava energijom koja je skupa, neučinkovita i ekološki nepovoljna, a ove nove baterije bi mogle promijeniti sve troje. Mnogi su uzbuđeni zbog ovog novog otkrića da se čak govori kako je MIT proizveo još jednu revolucionarnu tehnologiju koja će promijeniti svijet na bolje.

PHOTOS BY: MIT; Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.