Elvis Kajtazović_Dominik Milolož

“Zeleno poslovanje podrazumijeva zeleni lifestyle”

GREEN_300_listici_sredina

Razgovarali smo sa začetnicima Tvornice zdrave hrane.

Ekologija ulazi u poslovanje zbog globalnih trendova poput rastućih cijena energenata, nedostatka vode, demografskih promjena ili novih zakonskih propisa, ali sve je jasnije kako brandovi i zbog imidža vode brigu o ekološkom aspektu.

Svijet se suočava s golemim ekonomskim, socijalnim i ekološkim izazovima. Postalo je jasno da tvrtke više ne mogu napredovati ako ujedno ne napreduju i ljudi i planet u cjelini. Postalo je jasno da je održivo i društveno odgovorno poslovanje važno za poslovanje i postojanje svake tvrtke. I nakon mnoštva svjetskih zelenih primjera o kojima smo čitali i slušali godinama, sve više hrvatskih tvrtki okreće se odgovornom, zelenom poslovanju.

Štednja energije i poslovanje s obzirom na okoliš možda još nije na vrhu prioriteta domaćih brandova no to se svakako mijenja.  Mnogo je razloga zašto je zeleno poslovanje dobro no u konačnici bi ipak glavni trebao biti očuvanje našeg planeta.

I male promjene u poslovanju mogu učiniti puno za okoliš, ali i percepciju branda. Vođeni time, jedan mladi dvojac 2015. pokrenuo je svoju poslovnu priču. Zajedno s njima, Dominikom Miloložem i Elvisom Kajtazovićem, prelistat ćemo sve stranice njihove priče i otkriti kako zeleno poslovanje izgleda u praksi i što to zapravo znači?

2015. godine pokrenuli ste web trgovinu Tvornica zdrave hrane. Vrlo brzo, uz web su krenule i fizičke trgovine, a vaš brand sve prepoznatljiviji. Možete nam ukratko ispričati svoje početke

Dominik: Oduvijek njegujemo zdrav način života i zapravo smo često u potrazi za raznim „neobičnim“ namirnicama i dodacima prehrani bili sputavani. Neki put zbog cijene, neki put zbog teškog pronalaženja, neki put zbog nemogućnosti dostave u Hrvatsku. Shvatili smo da je zdrava i ukusna hrana stvarno daleko od potrošača. Prepoznali smo priliku u proizvodu koji dotad nije bio na hrvatskom tržištu – shirataki tjestenini. Vrlo brzo, broj zainteresiranih je rastao, a tako i naš asortiman u web trgovini pa u fizičkim trgovinama te finalno i broj zaposlenih.

U čemu je tajna vašeg poslovnog rasta?

Dominik: Kada smo 2015. godine krenuli s plasmanom zdrave hrane, shvatili smo da puno ljudi ima zdravstvenih problema isključivo zbog pogrešne ishrane. Nismo ni bili svjesni da smo otvorili Pandorinu kutiju, a svojim asortimanom proizvoda zapravo smo pomogli brojnima. Naša poslovna filozofija uključuje cjenovno pristupačne zdrave proizvode i edukaciju korisnika o njima, a taj se spoj pokazao vrlo uspješnim. Kroz naše edukativne tekstove na web stranici vrlo brzo su i naši kupci shvatili da razumijemo zdrave namirnice i da uistinu živimo ono što radimo.

Elvis: Svakom kupcu pristupamo individualno, dajemo besplatne savjete vezane uz prehranu i osmišljavamo recepte koje kuhamo mi i naši bližnji. Putem web stranice i društvenih mreža razmjenjujemo recepte i iskustva s našim kupcima. Sve ono što mi probamo, dijelimo s fanovima na Facebooku i Instagramu, s čitateljima na portalu i s kupcima u našim poslovnicama i vjerujemo da je baš zbog toga naša zdrava priča nešto drugačija od ostalih. Zajedno s kupcima gradimo brand kao interaktivnu platformu koja se pozicionirala ne samo kao trgovina nego kao mjesto za edukaciju, informiranje, savjetovanje i zdravo kuhanje.

Interijer poslovnice

Kakva je vaša ponuda u trgovinama i na webshopu?

Elvis: U ponudi proizvoda imamo velik izbor za vegane, bezglutenski asortiman, namirnice za dijabetičare, alergičare, prehranu za sportaše i naš vlastiti brand, Nutrigold, po kojem smo najpoznatiji. I na webu i u našim dućanima u Zagrebu, Rijeci, Varaždinu i Splitu to su najprodavaniji artikli.

Nutrigold robna marka

Kako je nastala vaša robna marka?

Dominik: U carstvu zdravih namirnica, nastao je i Nutrigold asortiman proizvoda, brand kojeg smo stvarali osluškujući potrebe kupaca. Ideja je zapravo krenula od zadnjeg koraka – pakiranja namirnica. Htjeli smo neku drugačiju amabalažu, drugačiju komunikaciju, jednostavno, biti drugačiji na policama. I to nas je pokrenulo. Najtraženiji proizvodi poput kokosa ili chia sjemenki ubrzo su počeli stizati iz Šri Lanke, Egipta, a oni poput lana ili suncokreta s naših prostora. I sad smo tu gdje jesmo, s više od 300 Nutrigold “paketića”, kojima smo kroz godine mijenjali vizualni identitet shodno prijedlozima kupaca, naših djelatnika, ali i nekih globalnih trendova poput recikliranja.

U pet godina rada, skupili ste velik broj obožavatelja. Što mislite, po čemu ste drugačiji od konkurencije?

Elvis: Prvenstveno po interakciji s kupcima. Digitalna komunikacija bila nam je važna od samih početaka i ispostavilo se da je imala dobar smjer i da je naša iskrena prezentacija i neposredna komunikacija došla i do onih koji nikad prije nisu htjeli probati neku neobičnu supernamirnicu ili sirovi recept za tortu. Osim toga, mi uvijek pokušavamo biti u trendu i pratiti nove zahtjeve kako našeg, tako i zapadnog tržišta. Posjećujemo sve važnije sajmove iz ove niše, sklapamo nova partnerstva i informiramo se o novostima, jer bi bez toga bilo vrlo teško držati korak s konkurencijom.

Vaše poslovnice su i uređenjem upečatljive. Koliko pažnje posvećujete tome?

Elvis: U holističkom pristupu zdravom životu, bitno je puno pažnje posvetiti i uređenju prostora u kojem se boravi pa u našim poslovnicama, koje su uređene u industrijskom stilu vladaju “topli” prirodni materijali. U našim trgovinama dominira boja drveta i boja cigle koja krasi zidove, a u večernjim satima prostor osvjetljava veliki broj lampi koje stvaraju ugodnu atmosferu za druženje. Osmislili smo i mali kutak za opuštanje uz knjige, kuharice i časopise koji su na raspolaganju svim posjetiteljima. Uz to, trgovina je pet friendly pa su i kućni ljubimci dobrodošli, a najmlađima je osiguran kutak za igranje.

Kutak za djecu

Zdrav način prehrane početak je „green“ načina življenja. Kako dalje širiti tu zelenu politiku?

Dominik: Nismo stali samo na prehrani. Nakon velikog broja prehrambenih eko proizvoda koje smo uvrstili na naše police i brojnih eko certifikata za naš brand, ponuda se počela širiti pa smo uvrstili i organsku kozmetiku, puno proizvoda za čišćenje bez kemikalija, recikliranih potrepština za dom i slično. Raditi polovično kada je u pitanju zeleno poslovanje nema nikakvog smisla.

Kad ste spomenuli zeleno poslovanje, možete li reći da je to temelj vašeg rada?

Elvis: Definitivno nam je cilj jednog dana biti „tvornica“ koja živi zeleno 100%. Od korištenja obnovljivih izvora energije do društveno odgovornog poslovanja na lokalnoj razini i slično. Za sada smo na dobrom putu. Štedne žarulje koristimo i u našim uredima i u dućanima, odvajamo otpad, recikliramo uredske materijale, Dominik i ja vozimo hibridne automobile, naši proizvodi na kućni prag stižu u recikliranim kutijama, staklenke u transportu osiguravamo recikliranim kartonom, velik dio ambalaže „prebacili“ smo iz plastičnih u reciklirane, a proizvode kojima je blizu rok trajanja nosimo kući ili poklonimo radnicima, jer bacanje hrane nije opcija. I ti mali koraci su već nešto, ali dugoročno mislimo raditi puno zelenije.

Poslovnica Tvornice zdrave hrane u Varaždinu

Što neko poduzeće proizvodi, na koji način zapošljava i osposobljava vlastite ljude, kako ulaže u društvenu zajednicu, kako vodi svoje resurse, na koji način prodaje – sve to zajedno određuje ukupni utjecaj tvrtke na društvo. Pozabaviti se okolišem, dakle, nije mala stvar. Ekologija ulazi u poslovanje zbog globalnih trendova poput rastućih cijena energenata, nedostatka vode, demografskih promjena ili novih zakonskih propisa, ali sve je jasnije kako brandovi i zbog imidža vode brigu o ekološkom aspektu. Zeleno je vrlo popularna riječ u rječniku svih kompanija koje drže do sebe. Oni koji to već sad shvaćaju, u velikoj su prednosti pred konkurentima, pogotovo u očima javnosti.

 

PHOTOS BY: Zvonimir Ferina / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.