_14A4771

Zeleni startupovi: Male tvrtke na pragu velikih promjena zainteresirale javnost

GREEN_300_listici_sredina

Za dobre ideje daleko se čuje

Da tehnologija i okoliš moraju ići ruku pod ruku dokazali su zeleni startupovi GBC HUB-a koji su se nalazili u Zelenoj Expo zoni na Greencajt festivalu. Pod pokroviteljstvom Philipsa, predstavljeni startupovi dali su tračak nade da pametnim izborom i održivim idejama možemo učiniti nešto za bolje sutra. Oni su VeeMee, GGO3, Miret i B!teMe Nutrition, a za njih ćete sigurno još češće čuti!

Danas se čini kako sve više tvrtki ide u smjeru održivosti, ali održivost nije rezervirana samo za velika imena u svijetu businessa. Dapače, sve je više malih startupova koji razmišljaju zeleno, oduševljavaju svojim inovacijama i mogli bi biti pokretači velikih promjena. Neki od njih okupili su se u GBC Hub koji je specijaliziran za zelene tehnologije na području Hrvatske, a svima im je cilj spašavanje Zemlje i smanjenje čovjekovog štetnog utjecaja na okoliš.
“Globalni ekosustav puca po šavovima i tehnologijom mu moramo pomoći jer smo prirodni potencijal obnove odavno iscrpili. Baš iz toga razloga je stvoren GBC HUB, kako bi svatko od nas dao svoj mali tehnološki doprinos k ostvarenju ciljeva zacrtanih od UN-a i EU za 2030. odnosno 2050. Naši startupovi paze na curenja metana, traže prirodne alternative za tekstilnu industriju, razvijaju carbon capture uređaje, smanjuju prehrambeni otpad, smanjuju potrošnju goriva prekooceanskim brodovima, optimiraju korištenje električne energije, smanjuju korištenje pesticida u poljoprivredi… Kao što vidite, svatko od nas pomaže onako kako može i onoliko koliko može.”, rekao je glavni pokretač cijelog projekta, Marko Brkljačić.

Ono što najviše pomaže ovakvim hvalevrijednim startupovima je da što veći broj ljudi čuje za njihove odlične ideje. Neki od njih tu priliku su dobili na prvom Greencajt festivalu gdje su u sklopu zelenog expoa. Pod pokroviteljstvom Philips Hrvatska, svoje startupove pokazali su VeeMee, GGO3, Miret i B!teMe Nutrition. Upravo manifestacije poput Greencajta daju vjetar u leđa malim poduzetnicima da približe svoje ideje i proizvode ljudima, a od velikog značaja je i podrška tvrtke kao što je Philips, koja je proglašena drugom tvrtkom na svijetu po održivom razvoju i brizi za okoliš. Naime, programom “Healthy people, sustainable planet” Philips je do kraja 2020. postigao 70% prihoda od prodaje proizvoda i usluga koji ne zagađuju okoliš, 15% od održive ekonomije, a reciklira 90% otpada od proizvodnje.
“Odgovorno djelovanje prema planetu i društvu neizostavan je dio našeg poslovanja. Nastojimo učiniti svijet zdravijim i održivijim kroz inovacije. Philips ima jedinstvenu svrhu poboljšati zdravlje i dobrobit 2 milijarde ljudi godišnje do 2025. I stoga uvjerljivo činimo sve što je u našoj moći da svijet u kojem živimo bude bolji i bolji. Ponosni smo što je tijekom posljednjih godina Philips postao prva tvrtka za zdravstvenu tehnologiju na svijetu čije je ciljeve emisije CO2 podržala inicijativa Science Based Targets, i na što je u izvješću Wall Street Journala Philips na visokom 2. mjestu liste “The 100 Most Sustainably Managed Companies in the World”. Izuzetno nam je drago što smo na Greencajt festivalu podržali GBC Hub i sve njegove inovatore. Ujedinjeni smo u našoj ambiciji da pružimo značajne inovacije kako bismo svijet učinili zdravijim i održivijim”, rekla je Sanja Degoricija, direktorica Philips Hrvatska.

S nekima od predstavnika startupova smo popričali kako bismo iz prve ruke čuli koliko njima pomaže biti dio GBC Huba, što oni predstavljaju i kakve su bile reakcije posjetitelja Festivala.

“Hubovi su od velike pomoći mladim startupovima. Iskustvo, razni projekti i različiti profili ljudi na jednom mjestu izvor su kreativnih ideja, znanja i savjeta koji vam pomažu da neke korake realizirate brže i kvalitetnije.”, rekao nam je Luka Mujkić koji je s bratom Edom 2017. godine osnovao brend prirodne sportske prehrane – B!teMe Nutrition.
Njihove energetske pločice oduševile su posjetitelje koji su uživali degustirajući čak sedam okusa. “S obzirom na to da smo svoje proizvode stvarali za potrebne aktivnih osoba, outdoor entuzijasta i sportaša, formulacije su svojom funkcijom daleko ispred postojećih proizvoda na tržištu. Naši proizvodi nutritivno su bogati prirodno prisutnim mineralima, vitaminima, dobrim mastima i proteinima. Također, zbog visokog udjela vlakana s našim zalogajima nećete imati nikakvih probavnih smetnji, a možete biti sigurni da ćete imati dugotrajan izvor energije zbog njihovog niskog glikemijskog indeksa. Proizvodi su organski, plant-based, vegan, bez glutena, bez dodanih šećera, bez aditiva i konzervansa”, rekao je Luka o proizvodima koji su već stekli popularnost i izvan granica Lijepe naše.

“Ukusi su različiti, stoga smo i razvili sedam proizvoda, za svakoga po nešto, ali ipak najviše “iskaču” naši Lava Cookies, punjeni sirovi biokolačići, koji u sebi kriju kremu orašastih plodova. Eventi poput Greencajt festivala omogućuju mladim tvrtkama, proizvođačima i inovatorima da uživo na većem broju ljudi testiraju ili prezentiraju svoj rad. Volimo evente i često smo prisutni na njima, tako gradimo bolji odnos s ljudima i usput se dobro zabavimo”, podijelio je Luka svoja iskustva o prvom Greencajt festivalu.

“HUB-ovi omogućuju startupovima da se povežu u zajednicu i da skupa naprave veći “impact” što je izuzetno bitno za startupove koji su fokusirani na zelene tehnologije”, složili su se iz Mireta, domaćeg brenda ekoloških tenisica. Riječ je o tenisicama koje su gotovo potpuno biorazgradive, izrađene od prirodnih materijala kao što su konoplja, lan, drvo, kukuruz, eukaliptus… Osim što su izrađene od 97% prirodnih materijala, jako su izdržljive i udobne. Ono što je najviše oduševilo posjetitelje Greencajt festivala je upravo spoznaja da je riječ o domaćem brendu tenisica.

“Reakcije su bile vrlo dobre. Posjetitelji su se rado zadržavali na našem štandu i informirali se o samim tenisicama i Miretu kao brendu. Raduje nas činjenica da je velik broj posjetitelja već upoznat s Miretom i sami dalje “promoviraju” brend. Dobivali smo razne upite, od dostupnosti brojeva, mogućnosti kupnje, izboru modela i boja, udobnosti i izdržljivosti, a najviše upita je bilo usmjereno na materijale i cijenu. Isto tako, neki od posjetitelja su već razmišljali o kupnji proizvoda te su ovom prilikom došli pogledati ili isprobati naše tenisice. Vjerujemo da manifestacije kao što je Greencajt festival pomažu brendovima poput Mireta jer utječu na “brand awareness” i okupljaju ciljnu publiku na jednom mjestu, a također su medijski popraćeni za širu publiku. Nadalje, nude mogućnost potencijalnim kupcima da naš proizvod vide uživo i lakše se odluče na kupnju.”, dodaju iz Mireta.

Sigurno ste bezbroj puta čuli ili pročitali u stranim medijima kako je neki mladi inovator oduševio razne ulagače svojim genijalnim idejama i od male startup tvrtke razvio multimilijunski posao. Ono u što smo sigurni nakon što smo bolje upoznali zelene startupove je da ćemo uskoro i mi se dokazati kao mala zemlja velikih ideja. Uvjerili smo se i da interes za njihovim proizvodima postoji, a jako se veselimo vidjeti što će nam novo predstaviti u budućnosti.

PHOTOS BY: Matej Grgić, Luka Cerovina / Sva prava pridržana

Vezani članci

No results found.

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.