PHOTO BY: Foto: Zlatko Žalec / Sva prava pridržana.
Foto: Zlatko Žalec

Zanimljiva kampanja #izovihstopa koja vraća vjeru u domaćeg turista

GREEN_300_listici_sredina

Kampanja #izovihstopa za bolju Hrvatsku

Mogu li dobra knjiga, skupina mladih kulturno-turističkih radnika i domaći gosti spasiti COVID-om uzdrmani hrvatski turizam i ekonomiju? Vjerojatno ne. Međutim, to ne znači da se ne vrijedi potruditi.

Nedavno pokrenutom kampanjom #izovihstopa priča se “1000 priča, 300 stranica gušta i 1 zemlja”, koju se treba istražiti. Cilj te kampanje je predstaviti turističke sadržaje koji tradiciju promiču kroz inovativan i održiv pristup turizmu i lokalnoj ekonomiji. Između ostalog, promoviraju se doživljaji namijenjeni domaćim ljudima željnima upoznavanja vlastite zemlje te mlađim generacijama čija vizija turizma i kulture ne staje na suncu i moru, srpnju i kolovozu.

To su tradicijski ugostitelji koji ne štede kilometre da dođu do najbolje namirnice, vodiči čije su ture prave male predstave, voditelji kulturnih ustanova bez kojih je nemoguće zamisliti kulturnu kartu cijelih regija. Kako navodi Danijela Rešetar iz Interpretacijskog centra „Kuća Petra Preradovića“ u Grabrovnici, jednog od sudionika kampanje, potrebne su nam akcije populariziranja destinacija u nastajanju, malih bisera diljem ruralne Hrvatske koji možda nemaju razvikane atrakcije, ali su sačuvali „dušu“ i priču koja je njihov glavni adut u privlačenju gostiju.

Foto: Mirko Czukor

Osim što predstavlja kvalitetne domaće kulturne i turističke sadržaje u okolnostima krize koja je najjače pogodila upravo ova dva sektora, kampanja #izovihstopa afirmira i „instituciju“ domaćeg turista, zadnjih godina sve ugroženije vrste. Za razliku od nekih drugih zemalja, u Hrvatskoj se pokušaji poticanja snažnije domaće turističke potrošnje uglavnom nisu proslavili. Iako u tom pogledu neće spasiti stvar, riječima Luke Jakopčića, inicijatora kampanje, cilj je pokazati da je i u Hrvatskoj moguće formirati zajedničku turističku ponudu koja domaćem stanovništvu nudi kvalitetne, tematski povezane sadržaje, i to po sniženim cijenama.

Foto: Ivan Jakopčić

Cijela priča funkcionira prilično jednostavno. Nadahnuta povijesno-putopisnim vodičem „Gladijadori“ (krajem 2019. izdan u sklopu projekta Culsperience Croatia), kampanja knjigu koristi kao svojevrsni vaučer. Osim zanimljivih priča koje u njoj mogu pronaći, čitatelji-izletnici pomoću knjige ostvaruju i popuste na 40-ak odredišta diljem Lijepe Naše. Ima tu priobalnih konoba i stancija, skrivenih kuća za odmor i restorana na kontinentu, tematskih tura i vodiča, prirodnih atrakcija poput Parka prirode Papuk, kulturnih poslastica poput Muzeja vučedolske kulture i dvorca Eltz u Vukovaru, Muzeja Apoksiomena na Lošinju, Trakošćana na sjeveru… Ukratko, za svakoga ponešto u paleti vikend-izleta i putovanja tijekom potencijalno toplog kraja ljeta.

Foto: Ivan Jakopčić

PHOTOS BY: Green.hr / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.