Ovih su dana zagrebačkim ulicama vozili autobusi pogonjeni vodikom. Riječ je o testnim vožnjama na trasama linija ZET-ovih autobusa, koji za vožnju trebaju vodik, a mogu prijeći 400-450 kilometara između punjenja spremnika koje traje desetak minuta. Autobus može primiti gotovo 80 putnika, a ima i prilagođen ulazak za osobe s invaliditetom putem električne rampe, kao i kamere umjesto klasičnih retrovizora te brojne sigurnosne sustave.
Prema navodima predstavnika tvrtke Caetano, u čijem je vlasništvu autobus, cijena održavanja niža je u odnosu na klasične autobuse. Osim toga, manje je trošenja, s obzirom na manje komponenti i rotirajućih dijelova u motoru. Samim time, manje je dijelova potrebno za eventualnu zamjenu.
Hrvatskoj za sad nema mogućnosti punjenja ovakvih autobusa, ipak, za ovu testnu vožnju bila je osigurana mobilna punionica za autobus, koji sprema vodik u pet spremnika pod tlakom od 350 bara, što je upola manje od tlaka koji se koristi za automobile sličnog pogona. Autobus je vozio od Britanskog trga prema Mihaljevcu, od Trga Mažuranića prema Voltinom naselju te od Mihaljevca na Sljeme.
Ovaj je način transporta, smatraju stručnjaci, “najzeleniji“. Uz pomoć solarne energije, ujedno je i najjeftiniji i najmanje zagađuje, potpuno bez ugljičnog ispuha. Podsjetimo, kako je najavljeno na konferenciji u Tehničkom muzeju Nikola Tesla u petak, plan je da Grad Zagreb i ZET bude više usmjeren na nabavu vodikovih ili električnih vozila.