I zračni se prijevoz sve više okreće prema ekološki prihvatljivijem načinu poslovanja i letenja. Od hidrogenskih aviona, preko onih električnih, samo su neki od pokušaja smanjivanja ugljičnog otiska na Zemlji. Tako je i Međunarodna zračna luka Zagreb od strane Međunarodnog udruženja zračnih luka (ACI) dobila certifikat kojim se potvrđuje razina 3 upravljanja i smanjenja emisije CO2 u svakodnevnim aerodromskim aktivnostima. Prema klasifikaciji globalnog programa ACI ACA (Airport Carbon Accreditation) ova razina nosi naziv „Optimizacija“ i predstavlja značajan korak prema ispunjenju opredijeljenosti zagrebačke zračne luke za postizanje nulte emisije CO2 do 2050. godine.
Temeljem dostavljenih podataka, ovaj globalni program neovisno procjenjuje i prepoznaje napore zračnih luka u upravljanju i smanjenju emisije ugljika. Kako stoji u priopćenju, program mjerenja ove razine certifikata podrazumijeva i uključenost svih dionika i poslovnih partnera zračne luke kao što su zrakoplovne kompanije, razni zakupci, trgovine i ugostiteljski obrti koji svojim aktivnostima unutar zračne luke utječu na emisiju CO2. Zagrebačka zračna luka prva je u našoj državi koja je dostigla razinu 3, što je kako tvrde, rezultat opsežnog programa različitih aktivnosti posljednjih godina, koje za cilj imaju smanjenje emisije ugljika. “Međunarodna zračna luka Zagreb posvećena je primjeni poslovnih rješenja koja za cilj imaju smanjenje negativnih utjecaja na okoliš. Postignuće razine 3 prema ACI-ACA klasifikaciji iznimno je važan korak u tim nastojanjima. Naš je cilj i opredjeljenje u poslovnim aktivnostima zračne luke dostići nultu emisiju CO2 do 2050. godine i biti ćemo ustrajni na tom putu”, izjavio je Huseyin Bahadir Bedir, predsjednik Uprave MZLZ d.d.
Posljednjih nekoliko godina Zračna luka Franjo Tuđman ulaže napore oko toga ne bi li smanjili ugljični otisak pa su uveli i širok raspon mjera upravljanja energijom koje su joj omogućile praćenje i smanjenje ukupne potrošnje energije kao što su ugradnja učinkovite LED rasvjete, rekonstrukcija niskog napona u trafostanici 2, rekonstrukcija kotlovnice, rekonstrukcija i modernizacija podstanice za grijanje i hlađenje u upravnoj zgradi te proizvodnja tople vode pomoću sunčanih kolektora, stoga je između 2017. i 2019. godine emisija ugljika na našem najvećem aerodromu smanjena za 4 posto. I tu ne planiraju stati, već je plan izgradnja fotonaponske elektrane koja će omogućiti izravnu pretvorbu sunčeve energije u električnu te zamjenu postojećih vozila i opreme na ekološki prihvatljiv način.