{"id":10056,"date":"2020-12-28T12:51:13","date_gmt":"2020-12-28T11:51:13","guid":{"rendered":"https:\/\/green.hr\/?post_type=pt_green_tech&p=10056"},"modified":"2021-01-31T11:44:31","modified_gmt":"2021-01-31T10:44:31","slug":"automobil-koji-bi-mogao-promijeniti-nacin-kretanja-po-gradovima","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/green.hr\/automobil-koji-bi-mogao-promijeniti-nacin-kretanja-po-gradovima\/","title":{"rendered":"Automobil koji bi mogao promijeniti na\u010din kretanja po gradovima"},"content":{"rendered":"

Danas je prili\u010dno te\u0161ko prona\u0107i dobar rabljeni automobil po toj cijeni, ali Ami s dva sjedala ne spada u klasi\u010dnu kategoriju automobila. Zapravo, Citro\u00ebn<\/strong> ga naziva “nekonformisti\u010dkim vozilom mobilnosti”. Najve\u0107u brzinu koju mo\u017ee dosti\u0107i je 45 kilometara na sat, a pokre\u0107e ga elektromotor snage \u0161est kilovata. Iz tog razloga, Ami mogu voziti djeca od 14 godina u Francuskoj ili 16 u mnogim drugim europskim zemljama, bez voza\u010dke dozvole<\/strong>.
\nPrema zakonima tih zemalja, Ami se kvalificira u automobile bez dozvole ili \u010detverocikl<\/strong>, kategorija malog i sporog vozila koje se tretira kao skuter s \u010detiri kota\u010da. Ami na neki na\u010din podsje\u0107a na Citro\u00ebnov kultni 2CV. Kao i raniji Fordov Model T, 2CV, proizveden od kasnih 1940-ih di 80-ih, bio je primjer inovacije na tragu pristupa\u010dnosti. Bio je to jeftin automobil dizajniran da se vozi po neravnim cestama u selima i da se po potrebi mo\u017ee brzo popraviti. Novi elektri\u010dni Ami slijedi sli\u010dnu minimalisti\u010dku filozofiju<\/strong>.<\/p>\n

\"\"
\nAmi je izra\u0111en od \u0161to manje jedinstvenih dijelova. Na primjer, dijelovi koji se koriste za prednji kraj isti su kao oni koji se korite straga. Identi\u010dna su vrata s lijeve i desne strane, \u0161to rezultira razli\u010ditim smjerovima otvaranja, koji su okrenuti na strani voza\u010da radi lak\u0161eg pristupa, a na strani suvoza\u010da za ve\u0107u sigurnost. Postoje identi\u010dni odbojnici, identi\u010dna krila postavljena dijagonalno na odbojnike sprijeda i straga; identi\u010dne klackalice na desnoj i lijevoj strani; reverzibilna dnevna svjetla (DRL) i stra\u017enja svjetla na lijevoj i desnoj strani. Svaki dio karoserije vozila je robustan, jednostavan za sastavljanje i visoke kvalitete. Aplikacija na pametnom telefonu voza\u010da, smje\u0161ten na dr\u017ea\u010d u sredini nadzorne plo\u010de, djeluje poput sredi\u0161njeg zaslona u drugim automobilima koji prikazuje stvari poput dometa vo\u017enje i navigacije. Tu je i dr\u017ea\u010d za \u010da\u0161u iza upravlja\u010da.<\/p>\n

\"\"
\nBudu\u0107i da se radi o laganom automobilu s malom baterijom namijenjenom uglavnom za upotrebu u gradovima, Ami ima domet od samo 70 kilometara<\/strong> po punjenju. Prednost je \u0161to se u potpunosti mo\u017ee napuniti za samo tri sata<\/strong> pomo\u0107u ku\u0107anske uti\u010dnice.
\nPro\u0161le godine Citro\u00ebn je na sajmu automobila u \u017denevi proslavio stotu godi\u0161njicu predstavljanjem koncepta za Ami One. \u010celnici Citro\u00ebna objasnili su u to vrijeme da strategija brenda nije zapo\u010deti proizvodnju skupih elektri\u010dnih automobila pa postepeno smanjivati cijenu, kao \u0161to je to u\u010dinio Tesla, ve\u0107 u\u010diniti suprotno \u2013 po\u010dev\u0161i od jeftinih elektri\u010dnih automobila razvijaju\u0107i se prema onim skupljim. Citro\u00ebn \u0107e po\u010deti primati narud\u017ebe za Ami od 30. o\u017eujka<\/strong> u Francuskoj i nekoliko mjeseci kasnije u \u0160panjolskoj, Italiji, Portugalu, Belgiji i Njema\u010dkoj. Osim \u0161to \u0107e se mo\u0107i kupiti, u Francuskoj \u0107e biti omogu\u0107en i mjese\u010dni najam vozila.<\/p>\n

https:\/\/www.youtube.com\/watch?v=74VfCw1FE2s<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Elektri\u010dni auto za masovno tr\u017ei\u0161te<\/p>\n","protected":false},"author":8,"featured_media":10057,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[39],"tags":[1487,1486,1063,1489,1488],"acf":{"basic_izdvojeni_sadrzaj":[39],"basic_kategorija_clanka_01":[39],"basic_kategorija_clanka_02":[39],"basic_kategorija_clanka_03":[39],"basic_orijentacija_clanka":[82],"basic_izdvojeno":"Francuski proizvo\u0111a\u010d automobila Citroen predstavio je Ami, maleni elektri\u010dni automobil koji je od samog po\u010detka dizajniran da bude \u0161to jeftiniji i pristupa\u010dan gotovo svima. Automobil nije brz i pomalo nalikuje perlici rublja, ali ko\u0161ta samo \u20ac6,000.","basic_mobile_naslovna_fotka":10062,"basic_native_clanak":"","basic_vezani_sadrzaj":[9352,1476,7777],"basic_main_photo_credits":"","basic_photo_credits":"Maison Vignaux @ Continental Productions, Citroen, Press","basic_clanka":"","basic_autor_box":false,"basic_link_na_video":""},"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/green.hr\/wp-content\/uploads\/2020\/12\/5e6e12c2df8bb_citroen-ami-dsk1-e1609155323331.jpeg","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/10056"}],"collection":[{"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/users\/8"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=10056"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/10056\/revisions"}],"acf:post":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/7777"},{"embeddable":true,"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1476"},{"embeddable":true,"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/9352"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/media\/10057"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=10056"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=10056"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/green.hr\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=10056"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}