241981677_574795476979780_4137868511351689093_n

Volvo će ukloniti kožu iz svih budućih automobila, a počinju s novim električnim

GREEN_300_listici_sredina

Promjene u autoindustriji

Volvo je donio odluku s kojom pokreće održive promjene u autoindustriji, a radi se o proizvodnji unutrašnjosti automobila bez kože.

Švedska automobilska tvrtka započet će svoj prijelaz na održivu proizvodnju veganske kože sa svojim novim C40 Recharge električnim vozilom čija je unutrašnjost potpuno bez životinjske kože. Ovaj automobil bez prave kože prvi je model ove tvrtke koji je dio obećanja da će do 2030. godine prodavati samo električna vozila bez životinjskih proizvoda. Do 2025. godine Volvo namjerava da se 25 posto materijala u novim modelima sastoji od recikliranih i bioloških materijala, kao i da svi njegovi neposredni dobavljači počnu koristiti 100 posto obnovljive energiju u tom vremenskom okviru. Tvrtka je prepoznala i da je sektor stočarstva odgovoran za 14 posto svih emisija stakleničkih plinova u poljoprivrednoj industriji pa su najavili kako imaju za cilj ukloniti svu kožu iz unutrašnjosti automobila, no proširili su ovo obećanje na sve nusproizvode životinjskog podrijetla.

Voditelj dizajna u Volvu, Robin Page, izjavio je na tu temu: “Imamo viziju kamo trebamo ići u budućnosti, s prvim korakom koji osigurava iskorištavanje održivih, prirodnih i recikliranih materijala”, izjavio je. “Sljedeći izazov je promijeniti ono što radimo s ovim materijalima, bilo da se radi o stvaranju auto dijelova koji traju vječno, ponovnom ulasku u kružno gospodarstvo ili natrag u zemlju”, dodao je Page. Umjesto kože, Volvo će istražiti različite veganske zamjene poput Nordica, novog materijala koji će se predstaviti u sljedećoj generaciji Volvo modela. Ovaj novi tekstil, kojeg je stvorio Volvo, izrađen je od recikliranog materijala poput plastičnih boca, bioloških materijala iz održivih šuma u Švedskoj i Finskoj, te čepova recikliranih iz vinske industrije. Ovim promjenama Volvo nastoji postaviti standard održivosti za cijelu automobilsku industriju i održati svoju tvrtku konkurentnom u doba kada potrošači traže sve vrste proizvoda i usluga koje su održive i veganske. Osim što ove promjene dolaze iz njihovih obveza u pogledu održivosti, nove održive odluke su velikom većinom potaknute i željama kupaca. Primijetili su veliki rastući trend u zahtjevima potrošača koji traže održivije materijale i proizvode, a posebno veganske opcije kao zamjenu za materijale životinjskog porijekla zbog zabrinutosti zbog dobrobiti životinja i negativnih utjecaja stočarstva na okoliš.

Osim odluke da usvoji održivije materijale, Volvo pokazuje i veću predanost prema smanjenju emisija, otpada i ukupnih troškova okoliša u sljedećim desetljećima. Ovi ciljevi su inspirirani ciljevima održivog razvoja UN-a, točnije ciljem broj 12 (osigurati održive obrasce potrošnje i proizvodnje) i ciljem broj 15 (koji se odnosi na zaštitu biološke raznolikosti i svih živih bića). “Kao progresivni proizvođač automobila, moramo se pozabaviti svim područjima održivosti, a ne samo emisijom CO2”, izjavio je Stuart Templar, globalni menadžer održivosti u Volvu. “Odgovorni izvor, uključujući poštivanje dobrobiti životinja, važan je dio toga. Uklanjanje kože u našim električnim automobilima dobar je sljedeći korak. Izazov je pronaći proizvode i materijale koji podržavaju dobrobit životinja. Ali to nije razlog da se izbjegne ovo važno pitanje”, rekao je Templar. “To je putovanje u koje vrijedi krenuti. Ako ste progresivni i održivi u svom razmišljanju, morate si postaviti teška pitanja i aktivno pokušati pronaći odgovore”, dodao je.

Održive promjene se događaju u cijeloj industriji, a Volvo namjerava biti na čelu i postaviti standarde održivosti. Osim Volva, nekoliko drugih proizvođača automobila, uključujući Audi, BMW i Volkswagen, počeli su eksperimentirati s veganskim materijalima. Ranije ove godine BMW je uložio u ekološki prihvatljiv brend Natural Fiber Welding a planira i početi koristiti vegansku kožu tvrtke MIRIUM koja koristi nusproizvode iz drugih industrija. Tesla automobili se također mogu odabrati u verziji bez životinjske kože, a i britanski MINI automobili namjeravaju eliminirati životinjsku kožu, najavili su početkom ove godine. Kako bi potaknuo ostatak automobilske industrije na slične promjene, Volvo je u partnerstvu s The Future Laboratory objavio The Rise of Conscious Design – opsežno izvješće o rastu održivih materijala, osobito veganske kože izrađene od biljnih materijala te potražnje potrošača za istima.

 

PHOTOS BY: Instagram, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.