Kako je najavljeno, do 2025. godine proizvođači pasti za zube trebali bi početi upotrebljavati ambalažu koju je moguće reciklirati. Tako bi za četiri godine tube pasti za zube trebale biti u potpunosti reciklirane. Britanska tvrtka GSK Consumer Healthcare postavila nove ciljeve, a to je proizvesti milijardu tuba zubnih pasti koje se mogu reciklirati do 2025. godine, najavljujući planove za lansiranje inovativnog pakiranja u brojne vodeće marke zubnih pasti, uključujući Sensodyne i Aquafresh.
Možda kada razmišljamo o zubnim pastama razmišljamo samo o tome kakvog je sastava i okusa, a manje smo fokusirani na sastav ambalaže, no on je vrlo poguban za okoliš. Kako su objasnili iz GSK Consumer Healthcarea, tube zubne paste naime, teško je reciklirati jer su izrađene od različitih materijala, uključujući plastiku i aluminijski premaz, što postrojenjima za reciklažu predstavlja izazov za njihovo odvajanje i preradu, dok samo jednoj tubi treba približno 500 godina da se potpuno razgradi. Što bi u prijevodu značilo, da se vrlo vjerojatno niti jedna tuba paste za zube ikad proizvedena još nije razgradila.
Kako je najavljeno, zajedničko ulaganje između GSK-a i Pfizera, danas najpoznatijeg zbog cjepiva, udružit će dva dobavljača ambalaže radi razvoja tube i koje se mogu reciklirati, u pokušaju da se pomogne u borbi protiv procijenjenih 300 milijuna praznih tubi paste za zube za koju svaka završi na odlagalištima samo u Velikoj Britaniji, a kolika je samo onda brojka ako ubrojimo cijeli svijet.
Jedna od alternativa mijenjanja sastava ambalaže je i zamjena aluminijskih za potpuno plastični materijal koji je lakše reciklirati, dok je druga varijanta proizvodnja tuba od platinastog sastava još jednog potpuno recikliranog i održivog materijala. Kako navode iz GSK-a, oba su materijala prošla testove spremnosti za recikliranje koje su postavili Američko udruženje za recikliranje plastike (APR) i europski RecyClass, što ukazuje na njihovu kompatibilnost s postojećim postupcima recikliranja. “Ovo je najnoviji korak na širem putu tvrtke prema održivosti, koji uključuje cilj postizanja neto nula emisija i pozitivnog utjecaja na prirodu do 2030. Obvezali smo se na to da će 100 posto pakiranja naših proizvoda biti moguće reciklirati ili ponovno upotrijebiti, tamo gdje to dopušta kvaliteta i sigurnost, do 2025. godine”, izjavila je potpredsjednica GSK-a za održivost Sarah McDonald.
Ranije ove godine, tvrtka je u Njemačkoj izbacila nove četkice za zube izrađene od održivo uzgojenog bambusa, s biorazgradivom ručkom i recikliranom kartonskom ambalažom bez plastike. Za Sensodyne i Aquafresh GSKCH je također lansirao ambalažu bez plastike, a reciklirane bi tube svih “kaladonata” trebale uskoro postati pravilo, ne iznimka.