Uoči nove turističke sezone, hoteli razmišljaju održivo

GREEN_300_listici_sredina

Novi zeleni trendovi u 2021.

Iako je pred nama još uvijek neizvjesno razdoblje po pitanju toga kada ćemo opet moći normalno putovati po svijetu, to ne znači da je stao razvitak u sektoru turizma

Održivost je jedan od trendova hotelske industrije već niz godina. Zbog koronavirusa, zaštita okoliša i održivost nakratko su skliznuli u drugi plan, jer se u početku činilo teško kombinirati ga s novim higijenskim uvjetima, no vrlo brzo nakon prilagođavanja novim uvjetima rada, vratio se i rad na održivosti. “Zeleni” turizam i dalje je važan za potencijalne goste, a zaštita okoliša posebno je važna za generaciju Z i sljedeću generaciju.
Održivost u poslovnom svijetu ključna je za postizanje rasta i zadovoljenje kupaca. Potrošači sve više traže zelene tvrtke i plaćaju više za ekološke proizvode i usluge. Svaki treći potrošač preferira održive brendove, a turistička industrija to uzima na znanje. Sve više se pojavljuju stranice za bukiranje smještaja koje su se profilirale nudeći isključivo bukiranje onog koji je eco-friendly, a postojeće sve više nude opciju filtriranja eko ili održivih smještajnih jedinica. Zeleni putnici žele provesti noć u hotelima koji se zalažu za održivost i koji su zaštitu okoliša otkrili kao novi poslovni model.

Novi hoteli često uključuju ekološke koncepte u fazi projektiranja, ali starije strukture također mogu postati ekološki prihvatljivije. Takvih primjera je u svijetu sve više, te pokreću mnoštvo zelenih inicijativa poput pametnih tuševa, solarnih instalacija, smanjivanje i preusmjeravanja otpada, recikliranje i prenamjena itd. Ali ono što je ispravno za jedan hotel, možda nije ispravno ili dostižno za druge, tako da svakako treba pronaći najbolji model za svaki. Osim trenda u potražnji, hotelijeri očekuju da će i uštedjeti pređu li na zeleniji način rada s obzirom na to da kretanje prema održivosti znači i smanjenje potrošnje energije i vode.

Održivi hoteli značajno smanjuju svoj utjecaj na okoliš kroz zelene prakse u održavanju, uslugama, logistici, proizvodima i zalihama, a ključni elementi vrte se oko smanjenja otpada, uštede energije i smanjenja potrošnje vode. Postoji mnogo koraka koje hotel može poduzeti kako bi krenuo prema održivosti. Neki od njih predstavljaju velike kapitalne izdatke, poput zamjene HVAC sustava, dok je druge jednostavno implementirati, pa čak i jeftino poput postavljanja znakova za svjesnije korištenje vode, struje i klime ili izbjegavanje jednokratne upotrebe ručnike, izbacivanje jednokratne plastike i omogućavanje gostima hotela da recikliraju sve vrste materijala, te se pobrinuti da se reciklaža i odradi.

Jedna bitna stavka su i sva jednokratna plastična pakiranja bočica šampona i sapuna, četkica za zube i češljeva, koje svaki respektabilni hotel vrlo vjerojatno ima. Ovi su proizvodi dizajnirani za upotrebu samo nekoliko puta, no često su izrađeni od dugotrajne, tvrde plastike koja završava na odlagalištima ili oceanima gdje se ne razgrađuju. Super vijest je da se počelo raditi i na zamjenama za ovaj problem, a jedan od takvih je na primjer komplet koji nudi kompostirajuće toaletne potrepštine. Tvrtka OnMateria je na ovaj način predstavila pribor za pomoć hotelima koji žele prijeći na kružno gospodarstvo.
Nadamo se da će se sve više hotela kao i svi ostali smještajni kapaciteti orijentirati na zeleni turizam i prilagoditi dosadašnje prakse onima za dobrobit okoliša. Zelena certifikacija, održivo djelovanje od kuhinje do recepcije, solarna energija, zelena električna energija, ušteda vode i izbjegavanje CO2 – sve je to važno za putnike i nastavit će biti trend 2021. godine.

PHOTOS BY: Pinterest / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.