Diskusija

U Hrvatskoj pokrenuta prva međuindustrijska diskusija o održivom poslovanju

GREEN_300_listici_sredina

Hrvatsko je društvo spremno za teme održivosti

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Predstavnici pet industrija – MIRET, Greyp Bikes, Imago Ogilvy, Raiffeisenbank Austria i Nestlé, poručili kako održivost nema alternativu, a ekonomija i ekologija mogu ići zajedno ruku pod ruku.

U Hrvatskoj je pokrenuta prva međuindustrijska diskusija o održivom poslovanju i s predstavnicima pet industrija otvorio se dijalog o utjecajima koje tvrtke imaju u ekološkom, društvenom i gospodarskom okruženju. Cijela se događaj održava u organizaciji tvrtke Nestlé. Panelisti su odgovorili na niz aktualnih pitanja; od startup izazova i nužne podrške održivoj proizvodnji, transporta budućnosti, ulozi prehrambene industrije, transformaciji usluga ka odživosti te komunikaciji i pristupu prema široj publici. “Naša misija je potaknuti potrošače da odaberu održivu alternativu kad je obućarska industrija u pitanju. Trenutno nam je glavni cilj  smanjiti upotrebu naftnih derivata i toksičnih kemikalija u procesima proizvodnje materijala i u finalnom proizvodu”, istaknuo je Domagoj Boljar iz MIRET startup za proizvodnju ekoloških tenisica.

Zanimljiv pogled na važnost implementacije održivosti u poslovanje dao je i Vladimir Karmelić iz Greyp Bikesa, koja je svojim proizvodom spojila biciklističke i digitalne komponente. “Svaki četvrti Europljanin planira u sljedećih godinu dana kupiti električni bicikl”, izjavio je Karmelić. Također, stavljajući stvari u lokalni kontekst, Karmelić  je izjavio kako smatra da bi država, trebala davati puno veću podršku kupcima bicikala i električnih bicikala, a industrija se više oslanjati na lokalne proizvođače.

Kad je riječ o prehrambenoj industriji Neli Angelova, iz Nestléa, istaknula je: “U potpunosti transformiramo svoje poslovanje kako bismo do 2050. godine postigli nultu neto emisiju stakleničkih plinova; od nabave sirovina, proizvodnog procesa, reciklabilne ambalaže i distribucije, pa sve do kraja životnog ciklusa proizvoda. No, Nestlé  prvo mora poslužiti kao primjer. Tek poduzimanjem opipljivih radnji možemo potaknuti druge da učine isto”, rekla je Angelova.

Pitanje održivosti postaje sve važnije i za bankarski sektor, o čemu je govorila Sara Foršek iz Raiffeisenbank Austria. “Primjenjujemo holistički pristup održivosti i održivost je filter kroz koji provlačimo svaku poslovnu odluku. Svjesni smo naše uloge i odgovornosti te smatramo kako financijska industrija može dati velik doprinos dekarbonizaciji našeg gospodarstva i života u cjelini”, naglasila je Foršek.

Damir Ciglar iz Imago Ogilvy, objasnio je važnost poticanja inovativnih društveno odgovornih zelenih projekata, poput Boranke ili Co2mpensating By Planting, koji koriste lokalnoj zajednici, društvu u cjelini i planeti. “Kroz autorske projekte, želimo biti partner organizacijama koje doprinose aktivnoj brizi za okoliš i zajednicu, konkretno, doprinijeti viziji ugljično neutralne Europe do 2050. godine”, rekao je Damir Ciglar. Novinarka Iris Hazler, koja je karijeru više od deset godina gradila u vodećim medijskim kućama, osvrnula se na promjene u medijskom prostoru, koje su posebice vidljive unazad nekoliko godina. “Mediji trebaju informirati i educirati javnost, a to se najbolje postiže kvalitetnim sugovornicima i prijedlozima kako neke navike usvojiti u vlastite živote, bez obzira na to pokrivamo li teme ekologije ili društvenih manjina i ranjivih skupina. Zato čitatelji uvijek bolje prihvaćaju žive priče, prava iskustva i savjete iz prve ruke, nego sjajno upakirane promotivne sadržaje”, rekla je novinarka.

Zaključak sudionika bio je kako je na lokalnoj razini hrvatsko društvo spremno za teme održivosti, no potrebno je puno više dijeljenja informacija, dobrih praksi i edukacija šire javnosti. Razgovori o održivom poslovanju stoga su poslužili kao sjajna razmjena znanja i najboljih praksi ključnih dionika, koji svojim aktivnostima predvode pozitivne društvene promjene, a Nestlé nastavlja s aktivnim lokalnim djelovanjem u području održivosti.

PHOTOS BY: press / Sva prava pridržana

Vezani članci

Napravi nešto zeleno već danas.

Klikni „prijavi se“
i na pravom si putu!

Copyright 2022 © Sva prava pridržana - GREEN.HR

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.