pexels-eyup-beyhan-7602068

U Hrvatskoj 80 posto ljudi reciklira na putovanjima, a 65 posto nosi svoju bocu

GREEN_300_listici_sredina

Zanimljivi rezultati istraživanja

Čak 78 posto ispitanika koristi vrećice za višekratnu upotrebu, 80 posto reciklira otpad, a 65 posto nosi vlastitu bocu za vodu

Održivost je postala prioritet i imperativ u gotovo svakom segmentu našeg života. To je vidljivo i u jednom velikom dijelu našeg slobodnog vremena koje čine putovanja i turističke aktivnost. Rapidan razvoj turizma u brojnim svjetskim destinacijama dokazao je da bez održivosti nema kvalitetnog i dugotrajnog turističkog razvoja, a nekih negativnih aspekata smo nažalost postali svjesni i na vlastitom primjeru. Kako održivi pristup postaje sve prisutniji u našoj svakodnevici, taj efekt se prelijeva i na to kako, gdje i kada putujemo.

Želja za održivošću

Najopsežnije istraživanje koje je Booking.com do sada prove istražujući održive navike korisnika svojih stranica pokazalo je neke optimistične rezultate. Jasno je da još uvijek trebamo raditi na svi ciljevima održivosti, no pozitivni trendovi kada je u pitanju održivije biranje smještaja, prijevoza i općenito liste prioriteta tijekom putovanja daje nam vjetar u leđa da se svi zajedno pokrenemo. U okviru prilično sveobuhvatnog istraživanja o održivom putovanju koje je proveo Booking.com, održivije putovanje nastavlja biti prioritet za putnike iz Hrvatske, pri čemu njih 74 posto kaže da u nadolazećih 12 mjeseci želi putovati na održiviji način. Ohrabrujuća je činjenica da preko 80 posto sudionika istraživanja smatra da je već sada vrijeme da krenemo usvajati održivije navike življenja kako bismo sačuvali okoliš za buduće generacije.

Vječna dilema i zabluda kada je riječ o održivim izborima je naravno trošak. Neizvjesna gospodarska situacija, niz kriza koje su nas globalno pogodile dodatno naglašavaju taj problem. No, putovati održivije ne znači nužno potrošiti više novca, već uložiti više vremena u promišljanje svojih odluka i pripremu za putovanje. To je jedan od segmenata ponude na koje bi trebalo najviše poraditi jer 41 posto ispitanika iz Hrvatske vjeruje da su opcije putovanja na održiviji način preskupe te je samo njih 20 posto voljno i spremno platiti više za opciju putovanja koje ima certifikat održivosti. Svjesnije donošenje odluka o putovanju i priprema za posjet određenoj destinaciji produbljuju turističko iskustvo i podižu ga na jednu višu razinu te nas čine otpornijima na zamku masovnog turizma.

Napredak od deset posto

Važno je naglasiti da se promjene ne mogu dogoditi odjednom i da su zaista važne promjene svakodnevnih navika kako u našoj lokalnoj sredini tako i tijekom putovanja. Dobri i ohrabrujući primjeri vidljivi su i iz istraživanja. Čak 78 posto ispitanika koristi vrećice za višekratnu upotrebu, 80 posto reciklira otpad, a 65 posto nosi vlastitu bocu za vodu, a 52 posto putnika iz Hrvatske planira svoje razgledavanje tako da mogu pješačiti, voziti bicikl ili ići u obilazak javnim prijevozom, dok 58 posto putuje izvan špice sezone kako bi izbjegli gužve – kod oba postotka radi se o porastu od 10 posto u odnosu na 2022.

putovanje

Opcije postoje i radi se na njima, ali i mi moramo biti spremni na samostalno traženje informacije i bolje alternative. “Održivije putovanje ulaganje je za cijeli svijet, a mi smo predani tome da svima olakšamo iskustvo putovanja na obzirniji i odgovorniji način. Tako, primjerice, putnici sada mogu jednostavno odabrati jedan od više od 500 000 održivijih smještaja za svoj idući boravak, bez obzira na vrstu objekta”, zaključila je Maja Vikario, Booking.com regionalna menadžerica za Hrvatsku i ostale zemlje u regiji.

Piše: Marta Duvnjak

PHOTOS BY: Green.hr / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.