P1440697

Gradonačelnik Tomašević predstavio novi model naplate odvoza otpada u Zagrebu

GREEN_300_listici_sredina

Velike promjene

S ciljem smanjenja količine otpada u gradu, u Zagrebu se uvodi novi sustav naplate komunalnog otpada.

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević objavio je da su Odluku o javnoj usluzi sakupljanja komunalnog otpada u Gradu Zagrebu jučer pustili u javno savjetovanje na 30 dana, a on njoj bi trebala odlučivati Gradska skupština na sjednici koja će se održati krajem veljače. Odluka bi na snagu trebala stupiti 1. srpnja 2022. godine.
Kako je rekao na konferenciji za medije, odluka se donosi kako bi se Zagreb uskladio s novim Zakonom o gospodarenju otpadom. Naglasio je da je Zagreb, za razliku od drugih gradova u Hrvatskoj, odlučio ne zadržati isti sustav nego uvesti novi sustav naplate prema količini miješanog otpada. Smatra da će biti najpravedniji među većim gradovima u Hrvatskoj.

“Taj sustav će omogućiti individualizaciju na razini kućanstva, a posebice na razini stana u višestambenim zgradama da se doista naplaćuje usluga prema stvarno odloženom miješanom otpadu, odnosno otpadu koji nije sortiran za recikliranje i kompostiranje. Radimo to kako bismo se uskladili s ciljevima EU, s ciljevima odvajanja koji su u skladu sa zakonom i nacionalnim planovima, radimo to kako bismo napravili veliki korak prema zatvaranju odlagališta Jakuševec te kako bismo uklonili spremnike s javnih površina zbog kojih je Grad Zagreb prozvan “Kantograd”. Da bi ovaj sustav funkcionirao, spremnici kojih je sada oko 200 tisuća na javnim površinama trebaju se staviti ponovno pod kontrolu vlasnika zgrada na način da ih se stavi pod ključ, odnosno da pristup ne postoji trećim osobama“, rekao je Tomašević te dodao da će se cijena usluge sastojati od fiksnog i varijabilnog dijela.

“Broj odvoza će ostati isti, neće se smanjivati. Fiksni dio će biti 45 kuna mjesečno za kućanstvo. Na to ide varijabilni dio koji će biti izražen na način da će građani svoj miješani komunalni otpad odlagati u službenim vrećicama i kroz cijenu tih vrećica plaćati varijabilni dio usluge odvoza otpada. Odnosno, već sada možemo reći da bi to bilo oko 4 kune s PDV-om za vrećicu od 20 litara, a 40 litara 8 kuna s PDV-om, što znači da bi se te vrećice kupovale u trgovinama“, nastavio je Tomašević.

Istaknuo je da u odluci postoje i popusti za građane koji koriste usluge reciklažnog dvorišta, kompostiraju svoj biootpad, ako koriste pelene za djecu. Za one koji su ne budu pridržavali propisanog iz Odluke predviđene su kazne od 500 kuna za korisnike usluge iz kategorije korisnika kućanstvo, odnosno najviše u iznosu od 1000 kuna za korisnike usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo. Važno je istaknuti da kada više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, nastalu obvezu plaćanja ugovorne kazne u slučaju kad se ne utvrdi odgovornost pojedinog korisnika snose svi korisnici usluge koji koriste zajednički spremnik sukladno udjelima u korištenju spremnika.

PHOTOS BY: Tomislav Tomašević Facebook; cistoca.hr / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.