Front-cover-Annual-Sustainability-Report-2021-png2

Švedska modna kuća izvještava o 80% održive upotrebe materijala u 2021. i drugim postignućima

GREEN_300_listici_sredina

Je li to dovoljno?

Švedski maloprodajni lanac odjeće Hennes & Mauritz objavio je svoje izvješće o održivosti za 2021. u kojem navodi svoj napredak prema postizanju ciljeva smanjenja utjecaja na okoliš. Tvrtka je spojila svoja godišnja izvješća i izvješća o održivosti u jedan dokument, po prvi put, za koji kaže da pokazuje koliko su ekološka pitanja središnja u njezinom poslovanju. 

H&M Grupa je na putu da postane cirkularno poslovanje i ponosna sam na napredak koji smo postigli u 2021. Očekuje se da će potražnja za dobrim vrijednostima i održivim proizvodima rasti, a naša ponuda kupaca dobro je pozicionirana za to”, kaže Helena Helmersson, izvršna direktorica H&M grupe.

Kako navodi u izvješću, H&M 80% svojih materijala reciklira ili dobiva na održiviji način. Utrostručili su udio recikliranih materijala koje se koriste u njihovim odjevnim predmetimas 5,8%  na 17,9 %, slijedeći im je cilj dosegnuti 30% o 2025. godine.
Iz tvrtke kažu i da su pooštrili svoje klimatske ciljeve, obvezujući se na postizanje net-nula do 2040. i smanjenje njihovih apsolutnih emisija za 56% do 2030. Jedan važan korak na ovom putu je njihova odluka da neće uključivati nove dobavljače ili tvornice dobavljača u svoj lanac opskrbe ako oni imaju kotlove na ugljen na licu mjesta u svojim tvornicama, radeći na njihovom dugoročnom cilju postupnog izbacivanja ugljena iz svog opskrbnog lanca.

U izvješću ističu da su pokrenuli inovativni alat za cirkularni dizajn “Circulator”, naglašavajući ambiciju da svi njihovi proizvodi budu cirkularno dizajnirani do 2025. Alat ima za cilj omogućiti vlastitim timovima H&M Grupe da kreiraju proizvode koji su prikladni za cirkularno gospodarstvo i dugoročno će pozvati druge da učine isto. U 2021. godini smanjili su plastičnu ambalažu za 27,8%, s ciljem smanjenja upotrebe ambalaže u cijelom lancu vrijednosti za 25% do 2025. godine. Uveli su i nove cirkularne poslovne modele kako bi svojim kupcima omogućili da uživaju u modi na održiviji način širenjem platforme Sellpy na 22 nova europska tržišta.

Održivost nije ništa novo za H&M. Tvrtka je počela objavljivati godišnja izvješća o održivosti 2002. i 2016. usvojila Globalne ciljeve održivog razvoja UN-a. Međutim, unatoč održivom razvoju tvrtke, mnoge je iznenadila kada je nedavno najavila da namjerava udvostručiti prodaju do 2030. godine, u odnosu na osnovnu vrijednost iz 2021., dok će istodobno prepoloviti ugljični otisak. Budući da H&M i dalje spada u predvodnike brze mode, tvrtka bi trebala smanjiti proizvodnju na održivu razinu i učiniti svoju odjeću trajnijom, ali to nije u skladu s pravila industrije brze mode. Kako bi bio u skladu s Ciljem 12, koji se odnosi na ostvarivanje održive proizvodnje i potrošnje, H&M bi trebao promijeniti cijeli svoj poslovni model inače nikada neće istinski pridonijeti održivoj budućnosti kako tvrdi.

PHOTOS BY: H&M / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.