koushik-pal-yBhOcUr4TVY-unsplash

Štetne emisije iz prometa u EU i dalje rastu. Evo gdje se smjestila Hrvatska

GREEN_300_listici_sredina

I dalje se puno vozimo automobilima

Štetne emisije CO2 u svijetu pa i Europi su i dalje iznimno visoke. Prema posljednjim podacima Europske agencije za okoliš zaključak je da iako su emisije ugljičnog dioksida iz većine sektora značajno pale za većinu sektora, one su porasle u sektoru prometa u prosjeku za 24% u 2019. godini. Luksemburg je zauzeo prvo mjesto, dok je Hrvatska na 18. mjestu.

Europska agencija za okoliš (EEA) objavila je ovih dana detaljne podatke o emisijama CO2 u EU, s fokusom na sektore i zemlje. Podaci također sadrže projekcije o budućem razvoju klimatskih mjera u regiji. Jedan vrlo važan zaključak iz analize jest da, iako su emisije ugljičnog dioksida iz većine sektora značajno pale za većinu sektora, one su porasle u sektoru prometa u prosjeku za 24% u 2019. godini.

Podaci pokrivaju razdoblje između 1990. i 2020. , kada su tijekom pandemije mnogi sektori zabilježili dramatično smanjenje emisija. Osim toga, Austrijski automobilistički klub (Verkehrsklubs Österreich) objavio je analizu emisija iz prometa po glavi stanovnika po zemlji na temelju podataka EEA za 2020.

Promet

Oni se izračunavaju korištenjem ukupne količine goriva kupljenog u određenoj zemlji. Prema njihovoj publikaciji, država s najvećim emisijama po stanovniku iz prometa je Luksemburg s impresivnih 7355 kilograma CO2 po stanovniku. Zatim slijedi Austrija na drugom mjestu sa samo 2300 kilograma, dok je prosjek EU 27 iznosio 1545 kilograma. S druge strane, Rumunjska je imala najmanju količinu s 925 kilograma, a slijede je Malta s 970 i Slovačka s 1250 kilograma.

Kako prenosi The Mayor, prema podacima Eurostata za 2019. godinu, Luksemburg je bio zemlja u EU s najvišom stopom posjedovanja automobila po stanovniku, sa 681 automobilom na 1000 ljudi. Ovi podaci mogu biti donekle relevantni za objašnjenje zašto Luksemburg ima tako visok omjer CO2 po glavi stanovnika.

Međutim, u istoj publikaciji Eurostat je Italiju stavio na drugo mjesto sa 666 automobila na 1000 stanovnika. Štoviše, luksemburške vlasti pokušale su uvesti politiku smanjenja putovanja automobilom, uključujući i uvođenje besplatnog javnog prijevoza u zemlji.

Također, zbog velikog broja prekograničnih radnih putnika,  Luksemburg je pokrenuo besplatni prekogranični sustav javnog prijevoza koji seže sve do susjedne Francuske početkom 2022. Unatoč tome, čini se da su emisije i dalje visoke, a ovo je potpuni popis zemalja u EU prema emisijama iz sektora prometa iz istraživanja Austrijskog automobilskog kluba:

Luksemburg: 7355 kilograma CO2 po stanovniku

Austrija: 2300 kilograma

Slovenija: 2.180 kilograma

Litva: 2.110 kilograma

Irska: 1.930 kilograma

Danska: 1.930 kilograma

Belgija: 1.795 kilograma

Finska: 1.785 kilograma

Njemačka: 1.720 kilograma

Estonija: 1.655 kilograma

Poljska: 1.645 kilograma

Češka: 1.625 kilograma

Latvija: 1.595 kilograma

Cipar: 1.565 kilograma

Francuska: 1.550 kilograma;

Španjolska: 1.480 kilograma

Nizozemska: 1.455 kilograma

Hrvatska: 1.435 kilograma

Portugal: 1.390 kilograma

Švedska: 1.355 kilograma

Bugarska: 1.335 kilograma

Italija: 1.330 kilograma

Mađarska: 1.270 kilograma

Grčka: 1.255 kilograma

Slovačka: 1.250 kilograma

Malta: 970 kilograma

Rumunjska: 925 kilograma

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.